رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: احتمال حذف «افزایش سن بازنشستگی» از لایحه بودجه وجود دارد



رییس کمیسیون اجتماعی مجلس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه افزایش سن بازنشستگی جزو احکام دائمی است و نمی‌توان آن را در بودجه سنواتی آورد، اظهار کرد: در تلاش هستیم این بند از لایحه ۱۴۰۱ خارج شود و اگر دولت مصّر است، می تواند برای آن لایحه ای ارائه دهد که جداگانه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش شفقنا، ولی اسماعیلی در خصوص افزایش سن بازنشستگی گفت: افزایش سن بازنشستگی جزو احکام دائمی است و نمی توان آن را در بودجه سنواتی آورد؛ لذا آوردن احکام دائمی در بودجه سنواتی از لحاظ قانونی ایراد دارد.

 

او با بیان اینکه احتمال خروج این بند از بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد، ادامه داد: هر چند انجام دادن این کار به نفع صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود اما از سوی دیگر معایبی برای بحث بیکاری و اشتغال جوانان دارد؛ لذا در تلاش هستیم این بند از لایحه ۱۴۰۱ خارج شود و اگر دولت مصّر است، می تواند برای آن لایحه ای ارائه دهد که جداگانه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیش بینی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱، بیان کرد: قطعا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورمی به دنبال خواهد داشت و دولت هم اقرار کرده که تورم ۷ الی ۸ درصدی را تجربه خواهیم کرد؛ اما پیش بینی ها این است که دهکهای پایین جامعه شناسایی و مورد حمایت مالی قرار بگیرند که مبلغ آن از ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متفاوت خواهد بود.

 

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس خاطرنشان کرد: اما بعضا در شناسایی افراد اشکالاتی پیش می آید که باید اصلاح شود و در تلاش هستیم که در وزارت رفاه سامانه شناساییِ دهک‌ها، تکمیل شود و احتمالا تا ۵ دهک پایین مشمول دریافت این کمک ها باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------