آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

رئیس سازمان حمایت: از این به بعد قیمت تولیدکننده‌ روی کالاها می‌خورد و این قیمت به معنی فاکتور خرید فروشنده است



مقابله با گران فروشی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: طرح درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا‌ها موجب رقابت و جلوگیری از گرانفروشی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بنا بر مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت تولیدکننده از ۲۷ آذر امسال به صورت آزمایشی بر روی چهار قلم کالای مصرفی شامل (آب معدنی، نوشابه گازدار، آبمیوه و ماءالشعیر) و چهار قلم کالای سرمایه‌ای شامل (غذا ساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکرویو) درج خواهد شد.

 

این طرح با حضور کارشناسان و مسئولان مربوط در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر بررسی شد.

 

عباس تابش - رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با حضور در این گفتگو درباره این طرح گفت: طرحی که قیمت مصرف کننده را از روی کالا حذف می‌شد، کنار گذاشته شد و اکنون به جای قیمت مصرف کننده، قیمت تولید کننده روی کالا درج می‌شود تا مصرف کننده تفاوت قیمت تمام شده و فروش را محاسبه کند.

 

وی افزود: در این طرح امکان تخفیف‌های اغوا کننده ۵۰ و ۶۰ درصدی از بین می‌رود. 

 

تابش تاکید کرد: در این طرح اطلاعات فاصله قیمت تولید کننده و فروش، به مصرف کننده داده می شود که موجب رقابت قیمتی می شود و حتما این طرح از گرانفروشی جلوگیری خواهد کرد. 

 

محمدباقر مجتبایی - دبیرکل اتاق اصناف ایران در ارتباط تصویری با این گفتگو درباره طرح درج قیمت تولید کننده، گفت: ویژگی این طرح این است که قیمت گذاری را در زنجیره تولید تا مصرف شفاف می‌کند و اصناف هم همیشه از شفافیت استقبال کرده‌اند، اما قبل از اجرای این طرح بهتر بود از تولید حمایت می شد تا موجودی یک کالا در بازار کم و به تبع آن قیمت‌ها تغییر نکند.

 

محمدعلی اسفنانی - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری تعزیرات نیز به صورت تصویری در این گفتگو حاضر شد و درباره رویکرد تعزیرات در مورد این طرح گفت: این طرح ابهامات و سختی‌هایی دارد که هم کار ما و هم کار مردم را سخت می‌کند.

 

وی افزود: اگر قیمت مصرف کننده قابل دخل و تصرف بود، قیمت تولید کننده هم قابل تصرف است و عملا شفافیت خاصی اتفاق نمی‌افتد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------