موسوی لارگانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالا‌های اساسی به تدریج حذف می‌شود



موسوی لارگانی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در برخی کالا‌ها مثل دارو نمی‌توان یکباره و به طور کامل ارز ۴۲۰۰ تومان را حذف کرد، چرا که مردم با چالش‌های جدی روبرو می‌شوند.

به گزراش باشگاه خبرنگاران، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت سیزدهم با کسری بودجه رو به روست و باید هر چه سریعتر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا‌های اساسی را مدیریت کند؛ بنابراین به جز دارو و گندم دیگر کالا‌هایی که در سال‌های اخیر مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند از جمله نهاده‌های دامی به تدریج از دریافت ارز ۴۲۰۰ حذف می‌شوند.

 

وی گفت: در برخی کالا‌ها مثل دارو نمی‌توانیم به یکباره به طور کامل ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم، چون مردم با چالش‌های جدی روبرو می‌شوند؛ پیشنهاد این است که دولت با یک برنامه ریزی کاری انجام دهد تا دهک‌های پایین جامعه دچار مشکل نشوند، چون تامین دارو برای این قشر با قیمت آزاد در بازار غیرممکن است.

 

لارگانی گفت: با تجربه کارت سوخت و کوپن دولت می تواند با اعطای کارت اعتباری دارویی به جای یارانه دارو، حمایت از بیماران را به خود افراد تخصیص دهد. برای دیگر کالا‌های اساسی هم می‌توانیم مابه التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای هر فرد در نظر بگیریم تا این پول مستقیما به دست خود آن فرد برسد نه اینکه برای عده‌ای خاص تبدیل به رانت و سودجویی شود.

 

به گفته این نماینده مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت تا سقف ۸ میلیارد دلار اجازه داد که درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات و فرآورده‌ها را با قیمت کمتر از سامانه جامع الکترونیک به فروش برساند و در اختیار واردکننده‌های نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار دهد؛ هرچند آمار‌های دولت نشان می‌دهد که این رقم هم کافی نبوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------