جزییات جریمه دارندگان کارت خوان‌های بدون پرونده مالیاتی



سازمان امور مالیاتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: از مجموع ۱۳ میلیون دستگاه‌ کارتخوان بانکی و یا درگاه‌ پرداخت الکترونیکی در کشور، حدود ۴ میلیون دستگاه تعیین تکلیف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" گفت: تمام اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده کرده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: طبق اطلاعات بانک مرکزی، در مجموع ۱۳ میلیون دستگاه‌ کارتخوان بانکی و یا درگاه‌ پرداخت الکترونیکی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۴ میلیون دستگاه تعیین تکلیف شده است و ۵ میلیون کارتخوان همچنان بلاتکلیف هستند که امکان ثبت نام مؤدیان از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی فراهم شده است.

 

برزگری افزود: حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ دستگاه‌ کارتخوان بانکی را به پرونده مالیاتی متصل کرده‌ایم همچنین بانک مرکزی برای دو میلیون و ۲۰۰ دستگاه‌ کارتخوان بانکی پیامک فوری ثبت‌نام ارسال کرده است.

 

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: در حال حاضر برای آنکه یک دستگاه کارتخوان به فردی تعلق گیرد باید فرد متقاضی پرونده‌ مالیاتی و  مجوز فعالیت اتاق‌های اصناف را داشته باشد ولی برای تسهیل در کسب و کارها سخت گیری زیادی انجام نمی‌شود و از طریق استشهاد محلی هم به فرد متقاضی دستگاه کارتخوان بانکی داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ گردش مالی  ۷۵ درصد شبکه پرداخت پرونده مالیاتی دارند، تصریح کرد: ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه کارتخوان بانکی وجود دارد که برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------