آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

وزیر اقتصاد: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قرارداد‌های مشخصی برسد



وزیر اقتصاد،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر اقتصاد گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قرادادهای مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است.

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه انعقاد تفاهم نامه میان شرکت ملی پالایش و پخش و بانک ملت به منظور تأمین مالی خط لوله فراورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهد مقدس اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تأمین مالی پروژه‌های نفتی در سالهای گذشته معطوف به منابع خارجی بود و دچار مشکل شده بود، امیدواریم بتوانیم نشان دهیم راه تأمین مالی پروژه‌های بزرگ از طریق منابع داخلی باز است. خط لوله امروز یک نمونه است که هم از جهت تأمین انرژی در شرق کشور و از جهت هم برکات حاشیه‌ای آن، از جمله کاهش رفت و آمد ۱۰۰۰ تانکر در جاده‌های کشور و همچنین جلویگری از قاچاق اهمیت دارد.

 

وی در رابطه با کنسرسیوم اشاره شده گفت: در این رابطه بنا دارم در یک فرصت دیگری جزئیاتش را منتقل کنم. فعلاً در همین حد بگویم که ارزش کلی آن نزدیک به ۴ میلیارد دلار برآورد شده است و امیدواریم این دست تعاملات با پروژه‌های پیشران اقتصادی را گسترش دهیم.

 

وی گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قرادادهای مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است.

 

خاندوزی تاکید کرد: در ماه‌های آینده نه در سطح کلیات بلکه در بخش‌های مختلف وارد انعقاد قراردادهایی خواهیم شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------