نرخ تورم در آمریکا به بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته رسید



نرخ تورم آمریکا،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رویترز گزارش داد: قیمت های مصرف کننده در آمریکا در ماه ژانویه افزایش یافته و به بالاترین رقم افزایش تورم در ۴۰ سال گذشته منجر شد.

به گزارش ایرنا، رویترز در گزارش افزایش نرخ تورم در آمریکا نوشت: شاخص قیمت مصرف کننده ماه گذشته میلادی ۰.۶ درصد افزایش داشت.

 

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که این افزایش در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه ۷.۵ درصد افزایش داشته که بالاترین رقم از فوریه ۱۹۸۲ تاکنون است.

 

اقتصاد آمریکا با تورم بالا در دوران همه گیری مواجه است و قدرت خرید را در خانواده های آمریکایی کاهش داده و باعث افت محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شده است. این به رغم رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ و اشتغال زایی است.

 

اقتصاد دانان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را امسال تا ۲۵ درصد افزایش دهند. آنها تورم را به دلیل عوامل متعددی از کمک های مالی کووید-۱۹ گرفته تا طرح های چند تریلیون دلاری فدرال و کمبود کالاها ونیروی انسانی به دلیل اختلال در زنجیره عرضه می دانند.

 

افزایش تورم در آمریکا شامل همه چیز از گوشت گرفته تا خواروبار و قیمت مسکن، بنزین، هزینه نگهداری کودکان و دیگر هزینه ها می شود و ظاهرا نقش زیادی در محبوبیت پایین دولت بایدن در دوره یکساله ریاست جمهوری اش داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------