آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

بازار لوازم خانگی ایرانی بدون مشتری ماند/ متقاضیان منتظر بازگشت ال‌جی و سامسونگ



لوازم خانگی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
به‌رغم رکوردزنی‌های تولیدکنندگان ایرانی، همچنان بازار لوازم خانگی ایرانی خالی از مشتری است. حتی پرداخت تسهیلات بانکی هم نتوانست تحرکی در این بازار به وجود آورد. گویا مشتریان منتظر بازگشت برندهای خارجی، ازجمله ال‌جی و سامسونگ مانده‌اند تا بار دیگر با بازار آشتی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار لوازم خانگی ایرانی این روزها مشتری چندانی ندارد. در کنار رکوردزنی در تولید، قیمت‌ها نیز هر روز سقف جدیدی را می‌شکنند. کیفیت‌ و خدمات پس از فروش تولیدکنندگان ایرانی، در نبود خارجی‌ها نیز تعریفی ندارد. حتی پرداخت تسهیلات بانکی هم به کمک تولیدکنندگان نیامد و مشخص نیست این وام به کجا و به چه کسانی رسید.

 

در این بین فروشندگان می‌گویند افزایش قیمت‌ها مهم‌ترین عامل رکود بازار است. حتی متقاضیان جهیزیه منتظر نتیجه مذاکرات مانده‌اند تا شاید قیمت‌ها کاهش یابد. البته عده‌ای هم منتظر بازگشت برندهای خارجی مانده‌اند. آن‌ها معتقدند چنانچه اتفاق مثبتی در مذاکرات رخ دهد لوازم خانگی ارزان می‌شود.

 

در این مورد نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: کالا در بازار زیاد است. تولید نیز همچنان ادامه دارد. این در حالی است که تقاضایی برای خرید لوازم خانگی وجود ندارد. حتی اعطای وام‌ و تسهیلات از سوی بانک‌ها هم نتوانست وضعیت بازار لوازم خانگی ایران را تغییر دهد.

 

محمدحسین اسلامیان به تجارت‌نیوز توضیح داد: علت عمیق شدن رکود در بازار تعلل در نتیجه نهایی مذاکرات است. مردم منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند و می‌خواهند ببینند که آیا توافق‌ها در بازار لوازم خانگی تاثیری دارد یا خیر؟

 

افزایش دستمزدها لوازم خانگی را گران می‌کند؟

در حالی مردم منتظر نتیجه نهایی مذاکرات نشسته‌اند که به نظر می‌رسد با افزایش نرخ دستمزد کارگران و کارمندان همین مولفه در قیمت تمام‌شده صنعت لوازم خانگی اثرگذار باشد.

 

اسلامیان در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی درباره میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده گرفته شده یا خیر؟ گفت: هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی بیرون نیامده است. با توجه به شرایط فعلی بازار به نظر می‌رسد سال آینده به دلیل کاهش قابل توجه میزان تقاضا قیمت لوازم خانگی تغییر خاصی نکند.

 

او ادامه داد: هر چند ممکن است با افزایش نرخ دستمزد قیمت نهایی محصولات تغییر کند، اما به نطر می‌رسد تولیدکنندگان باید سود ناشی از تولید لوازم خانگی را کم کنند. یعنی به فروش کالاها با سود کم قانع باشند.

 

اسلامیان گفت: برای سال آینده بازار کشش افزایش قیمت لوازم خانگی را ندارد. امسال با افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم کاهش قابل توجهی داشت.

 

پیش‌تر محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اعلام کرد: فروش کالای ایرانی سخت شده و بازار لوازم خانگی آنقدر راکد است که تولیدکنندگان ایرانی برای رقابت با برندهای رقیب، تخفیف‌های ویژه‌ای قائل شده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------