مهمانداران قطار پس از شنیدن خبر تعدیل، اعتصاب کردند!



اعتصاب مهمانداران قطار،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
تعدادی از قطارهای مسافربری مبدأ تهران، عصر دیروز چهارشنبه چهارم اسفندماه با تاخیری یک ساعته حرکت کردند.

به گزارش تازه نیوز، انتشار همزمان ۲خبر از جمله عدم تأیید مجوز فعالیت مهمانداران خانم در قطارهای مسافربری و نیز تعدیل برخی از مهمانداران به دلیل کاهش قیمت بلیط قطارهای ۵ستاره باعث شد برخی از مهمانداران قطارهای مسافربری چهارشنبه عصر در اعتراض به این تصمیمات ساعاتی دست از کار بکشند.

 

اخیراً اخباری نقل می‌شود که شرکت راه‌آهن تصمیم به کاهش دستوری قیمت بلیت قطارهای ۵ستاره گرفته‌است. به گفتهٔ کارشناسان، این خبر پس از زیان‌های سنگین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی طی ۲ سال گذشته در اثر شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که اقتصاد کشور تورم بالای ۴۰ درصد را سپری می‌نماید، به معنای تعطیلی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی و تعدیل گسترده نیروهای شاغل در این شرکت‌ها و کاهش کیفیت خدمات آنها خواهد شد.

 

همزمانی این خبر با انتشار دستور مدیرعامل جدید راه‌آهن مبنی بر عدم بکارگیری مهمانداران خانم در قطارهای مسافری که اخیراً باعث عدم تأیید مجوز فعالیت خانم‌های مهماندار بود، موجب نگرانی شدید مهمانداران و پرسنل شاغل در قطارهای مسافری شده است.

مهمانداران معترض در پی این اخبار، چهارشنبه، ساعاتی دست از کار کشیدند که باعث‌شد برخی از قطارهای ساعت ۱۸ مبدأ تهران، با یکساعت تاخیر به راه بیافتند. مهمانداران معترض اظهار می‌کردند که مدیران راه‌آهن به جای مساعدت در معیشت شاغلان این صنعت که در ایام کرونا، با مشکلات مختلفی روبه‌رو بوده‌اند با تصمیمات نسنجیده خود شرایط را برای ادامه کار و اشتغال آنها سخت‌تر می‌کنند. آنها می‌گفتند انتظار نداریم که دولت به ما بابت دوره سخت کرونا کمک کند ولی حداقل با اینگونه تصمیمات خلق الساعه باعث بیکاری ما در این شرایط سخت اقتصادی نشوند.

 

با تصمیمات جدید ابلاغ شده از سوی مدیرعامل راه‌آهن که سابقه اجرایی و تخصص علمی در حوزه مهندسی راه‌آهن ندارد بیم آن می‌رود که شاهد موجی از بحران‌های کارگری در این صنعت باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------