تورم در آمریکا به ۷.۹ درصد رسید/ سریعترین نرخ رشد تورم در ۴۰ سال اخیر



تورم در آمریکا،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بر اساس جدیدترین داده های وزارت کار آمریکا که امروز پنجشنبه به وقت محلی، همزمان با وقوع جنگ در اوکراین، منتشر شد، تورم سالانه در ایالات متحده به ۷.۹ درصد رسیده که این سریع ترین نرخ رشد تورم در این کشور از سال ۱۹۸۲ تاکنون است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شاخص قیمت مصرف کننده وزارت کار آمریکا، به عنوان معیاری کلیدی برای تورم، نشان داد که رشد قیمت ها در این کشور هم به صورت ماهانه و هم سالانه در حال افزایش است.

 

این وزارتخانه گفت که افزایش قیمت بنزین، مسکن و مواد غذایی مهمترین عوامل رشد تورم در آمریکا در ماه فوریه بوده است.

 

روند رو به رشد قیمت غذا، انرژی، مسکن و طیف وسیعی از کالاهای مصرفی، بر خانوارهای آمریکایی فشار وارد کرده است.

 

ترکیبی از عوامل مانند کمبود نیروی کار، اختلالات زنجیره تامین و بهبود سریع اقتصادی باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی در آمریکا شده است.

 

قیمت مواد غذایی  در ماه فوریه ۱.۴ درصد افزایش یافت و به طور کل ۸.۶  درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این سریع ترین افزایش سالانه قیمت مواد غذایی در آمریکا از سال ۱۹۸۱ تاکنون است.

 

 در همین حال، قیمت انرژی در ماه گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافت. قیمت بنزین در آمریکا در ماه گذشته ۶.۶ درصد و فراورده های نفتی  ۷.۷ درصد افزایش داشته  است.

 

همزمان با تصمیم واشنگتن برای تحریم روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین و اعلام ممنوعیت واردات نفت، گاز و انرژی روسیه به آمریکا ، داده های انجمن خودروی آمریکا نیز نشان می دهند که قیمت متوسط بنزین معمولی در ایالت کالیفرنیا به ۵.۲۸ دلار در هر گالن (تقریبا ۳.۸ لیتر) رسیده است.

 

داده های انجمن خودروی آمریکا نشان می دهند که قیمت متوسط بنزین معمولی در ایالت کالیفرنیا به ۵.۲۸ دلار در هر گالن (تقریبا ۳.۸ لیتر) رسیده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قیمت هر گالن بنزین در این ایالت ۳.۷۳ دلار بوده است.

 

 با توجه به داده های این انجمن، قیمت هر گالن بنزین معمولی در شهر لس آنجلس به ۵.۳۷ دلار رسیده است. این قیمت  در مقایسه با ماه گذشته ۴.۶۷ دلار در هر گالن و در سال گذشته ۳.۷۹ دلار در هر گالن بوده است.

 

قیمت متوسط هر گالن بنزین معمولی در کل آمریکا ۴ دلار اعلام شده است.

 

 پیش از این خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده بود، به دنبال جنگ در اوکراین، قیمت سوخت در آمریکا و کانادا به ویژه برای حمل و نقل عمومی قیمت بی سابقه ای از سال ۲۰۰۸ پیدا کرده است.

 

قیمت بنزین در آمریکا، برای اولین بار از سال  ۲۰۰۸  میلادی تاکنون، از ۴ دلار در هر گالن فراتر رفت و بزرگترین افزایش یک هفته ای را از  سال ۲۰۰۵ به ثبت رساند. به دنبال حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم هایی را با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان، اعمال کردند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------