آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

از فردا؛ حداقل ۵۷۵ هزار تومان در حساب سهامداران عدالت



سهام عدالت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس سازمان بورس اعلام کرده که سود سهام عدالت فردا به حساب سهامداران واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ فردا آغاز می‌شود و بر این اساس سهامدارانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، فردا شنبه ۲۱ اسفندماه ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اعلام کرد: سهامداران هر دو روش مستقیم وغیر مستقیم که پیشتر اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) یا سایت سهام عدالت ثبت کرده بودند، فردا (شنبه) سود خود را دریافت خواهند کرد.

 

قرار بود لیست سهامداران در روز پنجشنبه‌ای که گذشت برای بانک‌ها ارسال شود. اما شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد که سود سهام دو شرکت به طور کامل واریز نشده است.

 

شرکت سپرده گذاری مرکزی به تجارت‌نیوز گفت که قرار است پنجشنبه دو شرکت پالایش نفت بندر عباس و پالایش تبریز کسری سود خود را تامین کند. به نظر می‌رسد این دو شرکت کسری سود خود را پرداخت کرده‌اند.

 

به گفته عشقی سهامدار ۵۳۲ هزار تومانی فردا مبلغ ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کند. این سود برای کسی که برگه سهام یک میلیون تومانی دارد، حدود یک میلیون و ۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

 

از آنجایی که ۹۶ درصد از کل مبلغ سود شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت جمع‌آوری می‌شود، چهار درصد از آن برای سهامداران واریز نمی‌شود.

 

ارزش ۲۴ میلیونی سهام عدالت

در حال حاضر سهام عدالت با ارزش است. قیمت سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته یعنی ۱۸ اسفند ماه به ۱۲ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۱ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان ایستاد.

 

ارزش سبد یک میلیونی نیز در پایان این هفته به ۲۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با ۲۴ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------