آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

عقب‌نشینی نفت به کانال ۹۰ دلار



قیمت نفت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
پس از اینکه روسیه سیگنال هایی از تمایل به ازسرگیری توافق هسته ای ایران در کمترین زمان ممکن نشان داد، قیمت نفت دوباره کاهش یافته است.

به گزارش فارس، قیمت نفت که در معاملات امروز به 100 دلار در هر بشکه کاهش یافته بود، باز هم کاهش یافت و وارد کانال 90 دلاری شد.

 

هر بشکه نفت برنت با 7.12 کاهش 99.78 دلار فروخته شد.

 

نفت خام آمریکا نیز با 7.65 دلار کاهش 95.36 دلار معامله شد.

 

به نوشته رویترز، پس از اینکه روسیه سیگنال هایی از تمایل به ازسرگیری توافق هسته ای ایران در کمترین زمان ممکن نشان داد، قیمت نفت دوباره کاهش یافته است.

 

از طرفی، دلیل اصلی روند کاهشی قیمت نفت، مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین است که از نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت کاسته و همچنین افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین نیز نگرانی در مورد کاهش تقاضا را تقویت کرده است.

 

کاهش شدید قیمت ها به دنبال بیانیه امروز، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه مسکو به ازسرگیری هر چه سریعتر توافق هسته ای 2015 ایران تمایل دارد و منتظر لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران است، صورت گرفت.

 

احیای توافق هسته ای ایران می تواند به ورود بیشتر نفت ایران به بازار بینجامد.

 

بهای هر دو شاخص نفتی روز گذشته به شدت کاهش یافتند به طوری که نفت برنت 5.1 درصد و نفت خام آمریکا 5.6 درصد افت قیمتی را ثبت کردند.

 

چین روز سه‌ شنبه جهش شدیدی در موارد ابتلا به کرونا ثبت کرد به طوری که موارد جدید از روز گذشته بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------