آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس…

شرکت نفت اتریش: اروپا در حال حاضر قادر به جایگزینی گاز روسیه نیست



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز اتریش گفت که کشور‌های اروپایی در حال حاضر قادر به جایگزینی سریع روسیه با تأمین‌کننده گاز دیگری نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "آلفرد اشتاین" مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز اتریش «اوام‌وی» (OMV) اعلام کرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای این شرکت اتریشی که از طریق خرید گاز به طرف روسی کمک مالی می‌کند، غافلگیرکننده بود.

 

او گفت: ما در شرایط سختی قرار داریم و اروپا در حال حاضر قادر به جایگزینی گاز روسیه نیست. ۸۰ درصد گاز اتریش از روسیه تأمین می‌شود و ما نزدیک به ۵۰ سال است که از این معامله بهره برده‌ایم چراکه گاز روسیه ارزان‌ترین گاز برای ما به شمار می‌رفت. ما خطرات ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه را دست‌کم گرفته‌ایم.

 

اشتاین درباره تمایل اتحادیه اروپا برای تنوع بخشیدن به عرضه گاز به دلیل حمله روسیه به اوکراین گفت: حقیقت این است پیدا کردن جایگزینی برای حجم گازی که اکنون از روسیه وارد اروپا می‌شود، آسان نیست؛ و یرای این جایگزینی به سرمایه‌گزاری‌های عظیم نیاز است.

 

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز اتریش اضافه کرد: این جایگزینی ممکن است در دراز مدت امکان‌پذیر باشد. قرارداد شرکت ما با روسیه تا سال ۲۰۴۰ اعتبار دارد، اما ممکن است این شرکت پیش از انقضای آن امکان قانونی خروج از این قرارداد را بررسی کند. ما اکنون برای اطمینان از امنیت منابع تلاش می‌کنیم، اما پیامد تحریم‌ها علیه روسیه را در ماه‌های آینده خواهیم دید.

 

او با اشاره به گرانی گاز در اروپا اضافه کرد که فشار بر بازار گاز همچنان متشنج خواهد بود.

 

این در حالی است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته توقف تولید نفت‌وگاز دریای شمال را «احمقانه» توصیف کرد و خواستار خودکفایی لندن در زمینه انرژی شد. او همچنین خواستار پایان وابستگی کشورش به نفت‌وگاز روسیه شده است.

 

روسیه بزرگترین تأمین‌کننده گاز اتحادیه اروپا و نیز یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان محسوب می‌شود.

 

ادامه جنگ در اوکراین سبب نوسان در بازار‌های جهانی شده است. صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی می‌گویند تمامی اقتصاد‌ها در جهان به‌طور کامل در معرض تاثیر گرفتن از این بحران قرار گرفته‌اند. این وضعیت هشدار دهنده می‌تواند به کاهش رشد اقتصادی، وقفه در معاملات تجاری و افزایش نرخ تورم منجر شود.

 

پیش‌تر ما یک مقام بلندپایه در وزات دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته بود حمله به اوکراین و تغییرات در بازار نفت بهانه‌ای نیست که موجب افزایش شدید بهای نفت شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------