اقتصاددان اسپانیایی: احیای برجام، قیمت نفت را کاهش و ۴.۵ بشکه نفت ایران را روزانه وارد بازار می‌کند



نفت ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
اقتصاددان اسپانیایی تاکید کرد که احیای برجام می‌تواند قیمت نفت را تا حد زیادی کاهش دهد و ایران می‌تواند در صورت لغو تحریم‌ها ۴.۵ میلیون بشکه را روزانه وارد بازار کند.

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

 

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

 

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها و تحولات فعلی بیان کرد:

 

قیمت نفت همچنان بالا خواهد ماند

لاکاله درباره تحریم‌ها علیه روسیه و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی گفت: تحریم‌های غرب علیه مسکو، تأثیر بسیار شدیدی بر اقتصاد روسیه دارد، دولت روسیه شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی ۸ درصدی است و تحلیلگران مستقل کاهش تولید ناخالص روسیه را  ۱۱ درصد می‌دانند این تحریم‌ها  حتما  تاثیری  بر اتحادیه اروپا خواهد داشت اما آنقدرها هم زیاد نیست و برآوردهای تحلیلگران مستقل همچنان رشد تولید ناخالص داخلی ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی همچنین در مورد تاثیر تحریم‌ها علیه روسیه بر قیمت نفت گفت: با توجه به تحریم‌های غرب علیه روسیه، قیمت نفت بالا خواهد ماند اما احتمالاً نه برای مدت طولانی زیرا با کاهش تقاضا برای نفت قیمت‌ها به بالای ۱۲۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

 

ایران می‌تواند در صورت لغو تحریم‌ها ۴.۵ میلیون بشکه را روزانه وارد بازار کند

این استاد دانشگاه در مورد تاثیر احیای برجام بر قیمت نفت خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای ایران قیمت نفت را فورا کاهش می‌دهد، زیرا ایران می‌تواند در صورت لغو تحریم‌ها ۴.۵ میلیون بشکه در روز را به سرعت وارد بازار کند. بنابراین احیای توافق هسته‌ای تاثیر زیادی بر بازار نفت و کاهش قیمت‌ها دارد. 

 

روسیه سعی می‌کند تا به هر طریق از تحریم‌ها نجات یابد 

لاکاله در مورد درخواست روسیه در مورد توافق با ایران اظهار کرد‌: روسیه سعی می‌کند به هر طریق ممکن از تحریم‌ها نجات یابد و تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد خود را تا حدی کاهش دهد. تصور می‌کنم روسیه در وضعیت مالی بسیار سختی قرار دارد و می‌خواهد مطمئن شود که امتیازی از توافق با ایران دریافت می‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------