آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

فروش گوجه سبز ۴ میلیون تومانی در بازار تجریش واقعیت ندارد



گوجه سبز،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بازار میوه‌های نوبرانه بهار نیز در آخرین‌ روزهای سال و تکاپوی خرید عیدانه داغ می‌شود اما "گوجه سبز ۴ میلیون تومانی بازار تجریش" تیتر زردی‌ است که درفضای مجازی رونق گرفته است.

به گزارش ایرنا، در آستانه نوروز ۱۴۰۱ نیز همچون سال‌های گذشته بازار پر رنگ و لعاب تجریش که مملو از هفت‌سین و نوبرانه‌ شده میزبان مردمی‌ است که علیرغم وجود کرونا، برخی ماسک بر چهره و الکل به دست و برخی دیگر با توکل برخدا و اطمینان به واکسن‌هایی که زده‌اند از راه‌های دور و نزدیک به خرید و تماشای بازار شب عید آمده‌اند.

 

بازاری که نه تنها در دنیای حقیقی بلکه در فضای مجازی هم رونق دارد و ادمین‌های آن همچون بساط‌گران خیابانی که برای فروش بیشتر اغراق کرده و فریاد می‌زنند، برای جلب توجه مخاطب‌شان تیترهای عجیب می‌نویسند و وایرال می‌کنند.

 

"گوجه‌ سبز در بازار تجریش‌، کیلویی ۴ میلیون تومان" تیتری که هر پیجی پر و بالی به آن داد و در این روزهای پایانی سال با عکسی از این نوبرانه دلبرانه منتشر کرد و اما واقعیت چیست؟

 

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: بازرسان ما مساله را مورد بررسی قرار داده و این موضوع تکذیب می‌شود. گوجه سبز در بازار تجریش به ازای هر کیلو از ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

 

رضا نامجویان ادامه داد: فروشندگان مجاز هستند ۱۰ الی ۱۵ درصد از مبلغ فاکتور افزایش قیمت داشته باشند که بنا بر این اساس و با توجه به این‌که گوجه‌سبز نوبرانه بهار است، کسبه مذکور انحرافی نداشتند. البته این قیمت تا ۱۰ روز آینده شکسته می‌شود و در روزهای آتی روند کاهشی خواهد داشت لذا توصیه ما به شهروندان خرید نکردن این میوه تا رسیدن به سطح منطقی قیمت آن است.

 

وی یادآور شد: گوجه سبز کالای ضروری به حساب نمی‌آید و شاید میوه لوکس باشد، اما کالای قاچاق نیست و شرایط میوه های استوایی در بازار را ندارد.

 

نامجویان با اشاره به ستاد تنظیم بازار شمیرانات اعلام کرد: میوه‌های تنظیم بازار شب عید، پرتقال کیلویی ۱۰ هزار تومان، سیب قرمز کیلویی ۱۱ هزار تومان و سیب زرد کیلویی ۱۲ هزار تومان تحویل مباشران شهرستان شده و با این نرخ به فروش می‌رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات نیز با اشاره به این‌که سرمازدگی باعث بحران میوه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در سالی که گذشت دچار سرمازدگی نشدیم، کمبودی نداشته و نرخ فروش میوه‌ها منطقی هستند.

 

با توجه به گزارش میدانی ایرنا محصولات کشاورزی در بازارهای شمیرانات به وفور وجود داشته و کسبه خواربار فروشی ابراز دارند علاوه بر این‌که با هیچ کمبودی مواجه نشدند، قیمت میوه از سال گذشته پایین‌تر است.

 

نوبرانه دیگر، چغاله بادام که در بازار شب عید تجریش حدود ۲۰۰ هزار تومان بابت هر کیلو خرید و فروش می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------