اگر اشتباهی از طرح نهضت ملی مسکن خط خورده‌ایم چه کنیم؟



طرح ملی مسکن،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در طرح نهضت ملی مسکن که روز گذشته مهلت ثبت‌نام آن به پایان رسید بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و افراد واجد شرایط تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می‌شوند؛ طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی اگر کسی ذی‌ حق باشد و نامش جزو واجدان شرایط اعلام نشده، باید به اداره کل راه و شهرسازی استان یا شهر جدید مربوطه مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی گروه‌ها به پایان رسید. آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در مجموع دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۴۷۷ هزار نفر مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال هستند.

 

پالایش سه شرط ابتدایی برای حدود ۹۰ درصد از ثبت نام کنندگان صورت گرفته و شرط چهارم که سابقه سکونت است، در استان یا شهر جدید مورد تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

محمود محمودزاده با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه زمانبندی تا پیش از تابستان سال ۱۴۰۱ نتیجه نهایی به متقاضیان اعلام می‌شود، اظهار کرد: این بدان مفهوم نیست که نتیجه نهایی در آن تاریخ به همه اعلام می‌شود، بلکه به صورت گروه به گروه از طریق پیامک اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد و هر گروه که در ابتدا پالایش نهایی شود زودتر مطلع می‌شود، اما تا پایان خردادماه همه متقاضیان تعیین تکلیف می‌شوند.

 

وی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر کسی ذی‌حق باشد و به هر دلیلی نامش جزو واجدان شرایط اعلام نشده باشد، باید به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت نام کرده یا به شهر جدیدی که در آن محدوده تقاضای مسکن داشته است،  برای بررسی مجدد مستندات مراجعه کند و اگر اشتباهی صورت گرفته باشد،  حتما اعاده و بررسی خواهد شد.

 

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

 

طبق آخرین آماری که محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه داده تا روز ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۴ هزار واحد در قالب اقدام ملی و ۳۳۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن، مجموعا ۸۶۴ هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است. گفته می‌شود تاکنون حدود ۴۰ هزار واحد در دو طرح مذکور افتتاح شده است. بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم زمین تامین شده است. مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی بیش از  ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

 

وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۷ میلیون تومان خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------