هشدار روسیه: قیمت هر بشکه نفت به ۵۰۰ دلار می‌رسد



نفت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در حالی مسکو به اروپا برای رسیدن قیمت نفت به ۵۰۰ دلار در هر بشکه هشدار داده است که اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم نفت خام روسیه خود را آماده می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر و وزیر سابق انرژی روسیه روز دوشنبه گفت: اگر غرب نفت روسیه را کنار بگذارد، قیمت نفت بدون هیچ شکی به ۳۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

 

وی افزود: «بعضی‌ها احتمال می‌دهند که قیمت نفت به ۵۰۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.»

 

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا قصد دارد در مورد تحریم نفت روسیه به عنوان بخشی از مجموعه پنجم تحریم‌های خود با هدف اعمال فشار بیشتر بر مسکو برای توقف عملیات نظامی خود در اوکراین بحث و گفتگو کند.

 

نواک افزود: اگر مصرف کنندگان غربی خرید نفت خام روسیه را متوقف کنند، روسیه عرضه نفت خود را متنوع خواهد کرد و خریداران جدیدی را در قاره‌های دیگر پیدا خواهد کرد.

 

قیمت نفت در روز دوشنبه نزدیک به ۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت و شاخص جهانی برنت تا اواسط روز گذشته ۱۱۲ دلار فراتر رفت، زیرا انتظار می‌رود و ممکن است اتحادیه اروپا به کمپین ممنوعیت واردات نفت روسیه به ایالات متحده بپیوندد.

 

در همین حال، مارک روته، نخست وزیر هلند چنین تحریمی را "غیرواقعی" خواند و اشاره کرد که کشورهای اتحادیه اروپا همچنان به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته هستند و نمی‌توانند به سادگی در کوتاه مدت ارتباط خود را با روسیه به لحاظ انرژی قطع کنند.

 

رویترز روز دوشنبه به نقل از روته، پیش از مناظره مورد انتظار وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: «بسیاری از پالایشگاه‌ها در شرق و غرب اروپا هنوز کاملاً به نفت روسیه وابسته هستند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------