آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

قیمت تور ماهیگیری ۷ میلیون تومان شد/ معیشت صیادها در خطر است



قیمت تور ماهیگیری،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیر عامل تعاونی صیادان دیر گفت: صید ترال، تغییرات جوی و کاهش باد از جنوب باعث شده است که میزان ماهی موجود در دریا کاهش پیدا کند و صیادان برای امرار معاش با مشکلات جدی مواجه شوند.

مجید ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به کاهش صید در خلیج‌ فارس، گفت: لنج‌های بوشهری همچنان صید ترال انجام می‌دهند و از آنجایی که صید ترال گله‌ای صید می‌کند، میزان ماهی موجود در دریا را کاهش می‌دهد اما علاوه بر صید ترال تغییرات جوی و کاهش باد از جنوب در کاهش ماهیان دریا تاثیر گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه پدیده اقلیمی در صید تاثیر منفی گذاشته است، گفت: سال‌های گذشته در فصل‌های پاییز و زمستان، باد از جنوب شرقی می‌وزید و این باد روند جابه‌جایی ماهیان را تشدید می‌کرد و باعث می‌شد میزان صید صیادان افزایش پیدا کند.

 

 ابراهیمی با بیان اینکه کاهش صید بر روی معیشت صیادان تاثیر مستقیم گذاشته است، گفت: تغییرات جوی میزان ماهی موجود در دریا را کاهش داده است همچنین آلودگی برخی کارخانه‌های شیمیایی در جنوب کشور اکوسیستم دریا را بر هم زده است. فاضلاب‌های صنعتی شرکت‌های پتروشیمی میزان جیوه آب را افزایش داده‌ است آب دریا در بسیاری از مناطق جنوب کشور سنگین شده و مسلم است که چنین آبی قابلیت پرورش ماهی را ندارد.

 

وی با بیان اینکه دیگر برخی گونه‌های ماهی در دریا وجود ندارند، گفت: 8 سال پیش ماهی زردی به وفور در دریا موجود بود اما در حال حاضر این ماهی نایاب شده است. همچنین کمتر صیادی موفق به صید ماهی حلوا و شوریده می‌شود. این ماهی‌ها طرفداران زیادی داشت و با کاهش صید، قیمت آنها روند صعودی به خود گرفت و قیمت آنها به کیلویی 200 هزار تومان رسید.

 

مدیر عامل تعاونی صیادان دیر ادامه داد: صیادان تا زمانی که لباس آنها خیس باشد غذا برای خوردن دارند و از آنجایی‌که میزان صید کاهش پیدا کرده است به دشواری امرار معاش می‌کنند.

 

وی با اشاره به بالا رفتن قیمت موتور قایق‌های صید، گفت: 2 سال پیش صیادان موتور قایق را 10 میلیون تومان خریداری می‌کردند اما در حال حاضر باید برای خرید قایق حداقل 80 میلیون تومان هزینه کنند. همچنین قیمت تور ماهی از 200 هزار تومان به 7 میلیون تومان رسیده است و همین افزایش نرخ‌ها تمایل برای صید را کاهش داده است.

 

مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دیر با اشاره به افزایش قایق‌های بدون مجوز، گفت: قایق‌های بدون مجوز زیاد شده‌اند و این مسئله باعث نارضایتی صیادان شده است. درحال حاضر 290 قایق با مجوز کار می‌کنند و 700 قایق بدون مجوز فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------