پوتین: آمریکا باعث افزایش قیمت انرژی شده است/ کاهش روزانه عرضه نفت روسیه به ۳ میلیون بشکه می رسد



پوتین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مورد تحول در قیمت های انرژی در جهان گفت که رفتار آمریکا باعث افزایش قیمت های انرژی شده است.

به گزارش ایرنا، پوتین روز چهارشنبه در جریان یک ویدئو کنفرانس ضمن هشدار نسبت به اینکه روسیه می تواند مسیر صادرات انرژی به غرب را تغییر دهد، افزود که مسکو می تواند انرژی را به کشورهای نیازمند انرژی صادر کند.

 

رییس جمهوری روسیه در این سخنرانی که درباره تحولات قطب شمال بود، گفت که کشورهای غیر دوست زنجیره های تامین در قطب شمال را از بین بردند و برخی کشورها به تعهدات قراردادی خود عمل نمی کنند.

 

وی تاکید کرد که روسیه از عدم همکاری (اشاره به تحریم ها) رنج می برد با اینحال فرصت های جدیدی برای پیشرفت پیدا کرده است.

 

سخنان پوتین در حالی مطرح می شود که برخی از کشورهای اروپایی پس از جنگ در اوکراین، تهدید به قطع واردات انرژی از روسیه کردند.

 

رکود شدید اقتصادی در آلمان در صورت قطع واردات گاز روسیه

 موسسه های اقتصادی پیشرو در آلمان پیش بینی می کنند که در صورت قطع صادرات گاز روسیه به آلمان، رکود اقتصادی در این کشور به وجود می آید. 

 

این موسسات روز چهارشنبه وقوع رکود شدید اقتصادی در آلمان در سال ۲۰۲۳ در صورت قطع فوری واردات گاز از روسیه را تایید کردند.

 

پنج موسسه آلمانی با تایید پیش‌بینی‌های گزارش‌شده توسط رویترز در روز سه‌شنبه، رشد اقتصادی سال ۲۰۲۲ برای بزرگترین اقتصاد اروپا به دنبال جنگ در اوکراین را ۲.۷ درصد و رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳ را ۳.۱ درصد پیش‌بینی کردند.

 

آژانس بین المللی انرژی: کاهش روزانه عرضه نفت روسیه به ۳ میلیون بشکه می رسد

 آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه پیش بینی کرد که تاثیر گذاری کامل تحریم های گسترده غرب بر صادرات نفت روسیه، از ماه مه اوایل (اریبهشت ماه) به بعد آغاز شده و تا سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید. 

 
این نهاد کارشناس انرژی جهان مستقر در پاریس، اعلان کرده که تصور می شود میزان کاهش عرضه روسیه در ماه کنونی (آوریل)، هم زمان با اعمال فشار بیشتر بر تاسیسات پالایشی این کشور و رویگردانی افزون تر خریداران، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد.  

 

این نهاد در گزارش ماهانه خود یش بینی کرده که میزان سقوط عرضه نفت خام روسیه از ماه مه به بعد ۲ برابر خواهد شد.

 

این نهاد مقدار کاهش عرضه نفت روسیه با اجرای کامل تحریم فزاینده خریداران بر مسکو را در ماه آینده (مه)، نزدیک به سه میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------