دولت به داد دامداران برسد/ کشتار دام‌های مولد به‌علت گرانی علوفه



کشتار دام در مازندران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف ارز ترجیحی برای علوفه، گفت: دولت به داد دامداران برسد به این دلیل که در بدترین شرایط هستند.

به گزارش فارس، اللهیار ولی‌زاده مدیرعامل اتحادیه دامداران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف بحث ارز ترجیحی، اظهار کرد: بحث حذف ارز ترجیحی به بازار این بهانه را داد که قیمت علوفه افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه هرچه زودتر باید تکلیف ارز ترجیحی مشخص شود، افزود: درحال حاضر تولید بر سر دوراهی مانده و هم تولیدکننده و بازار بلاتکلیف است.

 

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران به هزینه‌های سربار کارخانجات کنسانتره اشاره کرد و یادآور شد: همه این مسائل دست به دست هم داده که شاهد ادامه فروش و کشتار دام‌های مولد باشیم.

 

این مسؤول با اعلام اینکه در حال حاضر دامداران در سخت‌ترین شرایط قرار گرفتند، بیان کرد: موضوع دیگر اینکه زمین‌های کشاورزی نیز زیر کشت رفته و همچنین باتوجه به تنش خشکی به دامداران تاکید شده ‌که چرای دام در مراتع را با تعویق انجام دهند.

 

ولی‌زاده با اشاره به اینکه نهاده یارانه‌ها به دام‌ها در فروردین به یک‌سوم رسید، اظهار کرد: البته این میزان نهاده هم تحویل نشده به بهانه درخواست برای افزایش قیمت کنسانتره، فشار مضاعفی به دامداران وارد کرده است.

 

وی گفت: دولت به داد دامداران برسد که این روزها زمین‌های کشاورزی به زیر کشت رفته و دام‌ها نیز باید دیرتر وارد مراتع شوند و در بدترین شرایط قرار گرفتند که اصلا راغب به تولید نیستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------