اعتراض کارگران تعدیل شده شهرداری منطقه دو نیشابور/ کارگران مخابرات راه دور شیراز در انتظار تعیین تکلیف



تجمعات کارگری،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شماری از کارگران تعدیل شده بخش خدمات شهرداری منطقه دو نیشابور به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران تعدیل شده بخش خدمات شهرداری منطقه دو نیشابور صبح امروز (سی‌ام فروردین ماه) به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.

 

یکی از این کارگران در خصوص دلایل اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: ۹۶ کارگر پیمانکاری بخش خدمات شهرداری منطقه دو نیشابور با سوابق بالای کاری هستیم که از ابتدای سال جاری بعد از خروج پیمانکار از شهرداری از ورودمان به محل کارمان جلوگیری شده و بیکار شده‌ایم.

 

او گفت: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که با اتمام قرارداد پیمانکار، مسئولان برای بازگشت به کار کارگران وعده عقد قرارداد با پیمانکار جدید را دادند. اخیرا هم یک پیمانکار جدید در بخش خدمات شروع به کار کرده اما حاضر نیست کارگران بلاتکلیف را به کار سابق‌شان برگرداند. در عین حال با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان شهری، قرار شد تا پایان فروردین ماه کارگران تعدیلی را به کار بازگردانند اما انتشار این اخبار تا این لحظه فقط در حد حرف باقی مانده است.

 

این کارگر بیکار شده شهرداری نیشابور به نیابت از همکاران خود تصریح کرد: از سال‌ها قبل تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به عنوان کارگر واحد خدمات (برای رفت و روب شهر) مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد آخرین پیمانکار (شرکت سبز زیور)، از پایان اسفند سال گذشته وضعیت شغلی مشخصی نداریم و هنوز نتوانسته‌ایم دو تا سه سال مطالبات سنواتی خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

 

به نقل از یکی دیگر از کارگران گفته می‌شود که در حال حاضر شهرداری با این بهانه که کارگران پیمانکاری هیچ رابطه کاری با شهرداری ندارند، موضوع اخراج کارگران را پیگیری نمی‌کند. این در حالی است که پیمانکار قبلی بعد از خروج برای پرداخت طلب سنواتی کارگران به شهرداری اجازه داده که طلب کارگران را از باقی مانده طلب شرکت از شهرداری بپردازد. اما شهرداری در پاسخ به کارگران وعده پرداخت طلب سنواتی کارگران را حداقل تا ۴ ماه دیگر می‌دهد.

 

این کارگر تعدیلی شهرداری منطقه دو شهرداری نیشابور همچنین گفت: شرایط فوق باعث نگرانی و برهم خوردن آرامش ما شده است. به همین دلیل از مسئولان شهرستانی و استانی درخواست داریم برای بازگشت به کار ما اقدام کنند.

 

***

 

کارگران مخابرات راه دور شیراز در انتظار تعیین تکلیف

کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز می‌گویند: بعد از گذشت چندین سال از توقف فعالیت کارخانه منتظر وصول مطالبات خود واحیای کارخانه هستیم.

 

تجمعات کارگری،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز در تماسِ با ایلنا، از ادامه‌ی بلاتکلیفی خود خبر دادند. این کارگران هنوز همه مطالبات معوقه بازنشستگی خود را از کارفرما وصول نکرده‌اند در عین حال کارخانه مخابرات راه دور شیراز که به آی تی آی شیراز شهرت دارد تقریبا از ۴ تا ۵ سال پیش از چرخه تولید خارج شده است.

 

مهم‌ترین دغدغه‌ی کارگران بازنشسته مخابرات راه دور در این مقطع زمانی، تعیین تکلیف مالکیت کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگی آن‌ها است. کارگران می‌گویند: در حدود ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته این شرکت شده‌اند که بیش از ۳۵ میلیارد تومان طلبکار هستند. این طلب مربوط به خسارت‌های تاخیر و تادیه است که تاکنون به سبب روشن نشدن راه‌اندازی کارخانه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

 

کارگران گفتند: در جلسه‌ای که در روز‌های پایانی سال گذشته برگزار شده بود، قرار شد سهامدار شرکت صد میلیارد تومان تا پایان فروردین ۱۴۰۱ برای راه‌اندازی کارخانه و پرداخت بخشی از بدهی‌های آن، پرداخت کند اما این کار انجام نشد. ما انتظار داریم در صورت‌ عدم انجام این کار قوه قضائیه ورود کرده و درباره نحوه واگذاری کارخانه از دولت به بخش خصوصی مجددات حقیق و بررسی کند.

 

کارگران این کارخانه که طی سالهای گذشته برای پیگیری وضعیت کارخانه هر چند وقت یکبار دست به تجمع زده‌اند، از نامه‌نگاری با نهادهای مسئول از جمله وزارت صمت و استانداری خبر می‌دهند و می‌گویند: ما کارگران نگران آینده این واحد قدیمی هستیم؛ تنها واگذاری به یک نهاد توانمند دولتی می‌تواند مشکلات مخابرات راه دور را حل کند.

 

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، همچنین کارخانه مخابرات راه دور بدهی بسیاری به بانک دارد و تنها راه‌حل مشکلات تغییر کاربری و فروش اموال غیر موثر در تولید است اما مدیرعامل و مالک کارخانه همکاری نمی‌کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------