آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

خم شدن کمر اجاره نشین ها زیر بار گرانی مسکن



تورم مسکن،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: گرانی مسکن، نرخ اجاره بها را افزایش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رسول جهانگیری گفت: همواره قیمت رهن و اجاره از قیمت خرید و فروش مسکن تبعیت می‌کند و نمی‌توان انتظار آن را داشت که نرخ فروش یک مسکن گران شود، اما قیمت اجاره تغییر نکند. اکنون هم به دلیل گرانی مسکن، نرخ اجاره تا جایی پیش رفته است که یک‌سوم از هزینه یک خانواده را شامل می‌شود.

 

اخیرا بنا به دلایلی مانند شکاف عرضه و تقاضا و گرانی دیگر بازار‌ها مانند ارز، طلا و خودرو، مسکن هم با افزایش نرخ روبه‌رو بوده است. اینگونه که با وجود رکود سنگین، گرانی شدیدی بر این بازار حاکم شده که تحت عنوان رکود تورمی تعبیر می‌شود. بسیاری از بازار‌ها که ارتباطی به امور سیاسی ندارند تحت تأثیر مسائل سیاسی این روز‌ها مانند مذاکرات دچار نوسان شده‌اند. مسکن هم از بازار‌هایی است که تحت‌الشعاع شرایط سیاسی قرار گرفته است.

 

به گفته او  در حالی که بازاری مثل مسکن ارتباطی به مذاکرات نداشته و کاملاً داخلی است بنابراین با ساخت‌وساز‌های بیشتر و کاهش فاصله عرضه و تقاضا باید شرایط آن تسهیل پیدا کند. در واقع اگر دولت زیرساخت‌های مسکن دار شدن مردم را فراهم کند و تعداد بی‌خانه‌ها کم شود، شرایط این بازار هم سامان می‌گیرد.

 

جهانگیری می گوید حال باوجود کمبود مسکن و بلاتکلیفی بازار، علی‌رغم رکودی که در این بخش حاکم شده است، اما قیمت‌ها همچنان بالاست و این موضوع اجاره‌ها را نیز افزایش داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------