آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

تحلیل بیت‌کوین از چند منظر / طلا ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

آسیانیوز نوشت: بسته شدن قیمت روزانه بالای 30000 دلار می تواند نشانه‌ای از آماده شدن قیمت بیت‌کوین برای یک روند کوتاه مدت صعودی باشد، اما بسیاری از تحلیلگران در مورد بازگشت روند صعودی تردید دارند،آلت‌کوین‌ها نیز دیروز با جهش قمیت صعودی کمی تسکین یافتند زیرا وحشت اولیه ناشی از فروپاشی بیت کوین Terra's UST و پیوند دلاری آن با چندین استیبل کوین شروع به کاهش کرد در نتیجه معامله‌گران دوستدار ریسک به دنبال افزایش دارایی‌ها در پایین‌ترین سطح سالانه دست به خرید زدند.

 

نهایتا علارغم تمامی ترس‌ها درباره از دست رفتن حمایت مهم 27تا28  هزار دلاری در نمودار بیت‌کوین ، گاوهای(خریداران) بیت‌کوین (BTC) موفق شدند راه خود را به سطح 30000 دلاری بازگردانند، سطحی که چندین بار در بازار صعودی 2021 از آن حمایت شده است.

 

در همین رابطه به گزارش کوین دسک، خریداران بیت کوین روز جمعه نسبت به شکل‌گیری شرایط اشباع فروش در بازار این ارز دیجیتال واکنش نشان دادند و قیمت آن را به بالای ۳۰,۰۰۰ دلار رساندند. با این حال، به نظر می‌رسد حرکت صعودی احتمالی بیت کوین در ادامه محدود خواهد بود و این ارز دیجیتال با مقاومت‌هایی در ۳۳,۰۰۰ و ۳۵,۰۰۰ دلار مواجه باشد. 

 

اندیکاتور‌های مومنتوم (Momentum) که سرعت تغییرات قیمت را اندازه‌گیری می‌کنند، در نمای روزانه، هفتگی و ماهانه بیت کوین همچنان حاوی نشانه‌هایی منفی هستند؛ اتفاقی که معمولاً نشان‌دهنده دوره‌ای با بازدهی کم یا حتی منفی است. علاوه بر این، بر اساس تاریخچه بیت کوین، بازدهی این ارز دیجیتال برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ در هفت هفته متوالی منفی بوده است. این عامل هم تأیید می‌کند که روند قیمت بیت کوین در حال حاضر نزولی است.

 

اکنون بیت کوین در حال نزدیک‌شدن به حمایت میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود در نزدیکی ۲۱,۸۰۰ دلار است. نزدیک‌ترین حمایت این ارز دیجیتال بین ۲۷,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار است که می‌تواند حرکات قیمت را در طول چند روز آینده تثبیت کند.

 

در ادامه نگاهی داریم به آنچه که چندین تحلیلگر درباره چشم انداز بیت کوین در آینده مطرح کرده‌اند

در تحلیل نخست به نظرگاه تحلیلگران بازار مشتقات می پردازیم که  توسط پلتفرم تحلیل ارزهای دیجیتال Coinalyze ارائه شده است، این پلتفرم بیت‌کوین را از منظر قراردادهای دائمی BTC/USD در صرافی  ByBit یکی از محبوبترین صرافی های ارائه دهنده خدمات معاملات اهرمی و دوطرفه ارزیابی می کند.

 

همانطور که در نیمه پایین نمودار زیر نشان داده شده است، علاقه به شورت ها( معاملات فروش)، که با رنگ قرمز نشان داده شده است، در طول رکود اخیر بازار افزایش یافته است که نشان می دهد معامله‌گران مشتقات انتظار کاهش بیشتری در کوتاه مدت داشتند.

 

بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

گابریل دودان، بنیانگذار Coinalyze، در نظرات خصوصی به کوین تلگراف گفت: "این احساسات در چند روز گذشته بسیار منفی بود، همانطور که در نمودار نسبت معاملات فروش و خرید در صرافی  ByBit  نرخ سود به نفع معاملات فروش است واین حاکی از این است که معامله گران در بازارهای دوطرفه همچنان روی نزول بازار شرط بسته‌اند و در سمت فروش سود بیشتری را شناسایی کرده‌اند.

 

نظرگاه دوم معتقد با آن دسته از تحلیلگران است که معتقدند بیت‌کوین در کوتاه مدت به احتمال زیاد تا 35000 هزار دلار صعود قیمت خواهد داشت.سقوط بیت کوین به 26716 دلار در 12 می از این جهت قابل توجه بود که به زیر سطح 28600 دلار در ماه می 2021 رسید که به گفته دیوید لیفچیتز، شریک مدیریت و مدیر ارشد سرمایه گذاری در ExoAlpha، «این آخرین سطح دفاعی بود که برای بیت کوین ایستاده بود».

 

از نظر لیفچیتز، جهش صعودی قیمت در 13 می قابل انتظار بود زیرا "خبرهای بد دیگر تاثر خود را گذاشته بودند"  و روند نزولی اصلی ناشی از  شکست UST قبلاً رخ داده بود."

 

به گفته لیفچیتز، بیت‌کوین اکنون یک کف قیمتی نسبتا پایدار ساخته است و قیمت می تواند مجددا صعودی شود، اما معامله گران نباید انتظار داشته باشند که بازگشت به 60000 دلار یک شبه اتفاق بیفتد و در عوض باید در برهه کنونی منتظر بازگشت قیمت به 35000 هزار دلار باشند و سپس مجددا شرایط بازار را تحلیل کنند.

 

بهبودی قیمت به شکل  V شکل بعید است:

 یکی از تحلیگران مشهور بازار با با نام مستعار توییتر Rekt Capital، تحلیلی در مورد اینکه بیت کوین به چه چیزی نیاز دارد تا شتاب صعودی خود را به دست آورد، ارائه کرده است، او با انتشار  نمودار زیر اشاره کرد که بیت‌کوین باید بتواند محدوده 28600 دلار را به عنوان حمایت از قیمت و در ادامه گذر از محدوده 32000 دلار نگه دارد، و چنانچه قیمت در نمودار هفتگی زیر محدوده سبز‌رنگ بسته شود به احتمال زیاد روند نزولی ادامه‌دار است.

 

بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

در حالی که بسیاری از معامله گران خوش بین امیدوار به بهبودی سریع ریزش اخیر هستند، Rekt Capital هشدار داد که بر اساس استانداردهای تاریخ،  احتمال بهبود شدید قیمت به شکل الگوی V بسیار کم است. این تحلیلگر گفت: «بسیاری انتظار دارند که نمودار مانند مارس 2020 بسیار پرنوسان عمل کند و قیمت زود خود را احیا کند،اما تاریخچه قیمت کلان نشان می‌دهد که  این انتظارات  محقق نخواهد شد و دامنه طولاتری برای احیا قمیت باید متصور شویم. ضمن اینکه ارزش کل بازرا بسیار کاهش پیدا کرده است و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به 1.287 تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین 44.4 درصد است.

 

***

 

طلا ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد

فارس به نقل از رویترز نوشت: طلا در آخرین روز کاری این هفته بازارهای جهانی بیش از ۱۰ دلار و طی هفته گذشته ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

با افزایش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا که از جذابیت طلا کم کرد، قیمت طلا در معاملات امروز بیش از یک درصد کاهش یافت و چهارمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

 

هر اونس طلا با ۱۰ دلار و ۳ سنت کاهش ۱۸۱۱.۷۹ دلار فروخته شد.طلا طی هفته گذشته نزدیک به ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

جرمی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز پنج شنبه گفت مبارزه برای کنترل تورم «مقداری درد دارد».

 

دیوید مگر، تحلیلگر بازار گفت: « قیمت طلا روند کاهشی گرفته زیرا فدرال رزرو متعهد شده است که نرخ بهره را با سرعت بالا افزایش دهد و بعلاوه ارزش دلار بسیار بالا رفته است.»

 

شاخص دلار در مسیر ثبت ششمین هفته متوالی افزایشی قرار دارد و به بالاترین رقم ۲۰ سال گذشته رسیده است.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------