آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

نظر بیل گیتس درباره رمزارزها/ بنیانگذار مایکروسافت وارد بازار می‎‌شود؟



بیل گیتس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بیل گیتس در گفتگویی اعلام کرد همان طور که پیش از این نیز گفته است علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها ندارد. گیتس معتقد است ارزش شرکت‌ها به محصولات باکیفیتی است که تولید می‌کنند و رمزارزها این ویژگی را ندارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر،به اعتقاد بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت رمزارزها ویژگی یک تولید باکیفیت را ندارند. به همین دلیل چیزی به جامعه اضافه نمی‌کنند.

 

بیل گیتس پنجشنبه‌ گذشته در شبکه‌ اجتماعی ردیت حاضر شد تا به شماری از سؤالات کاربران پاسخ دهد. یکی از کاربران نظر گیتس را درباره‌ی بیت‌کوین و به‌طورکلی بازار ارزهای رمزنگاری‌شده جویا شد.

 

گیتس در پاسخ نوشت هیچ رمزارزی ندارد و به سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی علاقه‌مند است که خروجی ارزشمند دارند. به‌گفته‌ بیل گیتس، ارزش شرکت‌ها براساس محصولات باکیفیتی که تولید می‌کنند مشخص می‌شود، اما این گفته درباره‌ رمزارزها صدق نمی‌کند.

 

اظهارات جدید بیل گیتس در حالی مطرح می‌شود که ارزش رمزارزها در هفته‌های اخیر با افت شدیدی مواجه شده است. قیمت بیت‌کوین در هفته‌های اخیر به ۲۶٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد تا کمترین قیمت این رمزارز از اواخر سال ۲۰۲۰ تاکنون ثبت شود.

 

کارشناسان مالی می‌گویند ممکن است ارزش این رمزارز محبوب بیش‌ازپیش کاهش پیدا کند.

 

این نخستین‌بار نیست که بیل گیتس دیدگاهی منفی درباره‌ رمزارزها بیان می‌کند. گیتس پیش‌تر به علاقه‌مندان حوزه‌ی رمزارز گفته بود اگر پول کمتری از ایلان ماسک دارند، بهتر است حواسشان را جمع کنند.

 

بیل گیتس یکی از فعالان سرشناس در حوزه‌ی مبارزه با تغییرات اقلیمی محسوب می‌شود و در همین زمینه، قبلاا بارها درباره‌ آثار رمزارزها روی تغییرات اقلیمی هشدار داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش مهمی از مصرف انرژی در دنیا به رمزارزها ارتباط دارد.

 

وارن بافت، دیگر چهره‌ی سرشناس حوزه‌ی فناوری، همچون بیل گیتس علاقه‌ای به رمزارزها، به‌خصوص بیت‌کوین ندارد. بافت مدتی پیش در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران شرکت برکشیر هاتاوی گفته بود همه‌ی بیت‌کوین‌های دنیا را در ازای حتی ۲۵ دلار هم نمی‌خرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------