آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت رب در یکسال اخیر/ مایونز پرچرب گران شد



قیمت رب،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی گفت: 65 درصد از مواد اولیه مایونز پرچرب روغن است این روغن در جار و دبه تولید و عرضه می‌شود از این‌رو نرخ این مایونز برای مصرف‌کنندگان حدود 2.5 تا 3 برابر افزایش پیدا کرد.

رسول قملاقی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به افزایش 5 برابری قیمت روغن، گفت: با افزایش نرخ روغن کارخانه‌های تولید سس با کمبود نقدینگی برای تامین روغن و مواد اولیه مواجه شدند و میزان ذخایر مواد اولیه آنها کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه مصرف روغن در مایونز بالاست، افزود: مایونز پرچرب و مایونز کاهش‌ یافته در کشور تولید می‌شود. 65 درصد از مواد اولیه مایونز پرچرب روغن است این روغن در جار و دبه تولید و عرضه می‌شود از این‌رو نرخ این مایونز برای مصرف‌کنندگان حدود 2.5 تا 3 برابر افزایش پیدا کرد.

 

این فعال اقتصادی با اشاره بالا رفتن مصرف مایونزهای کاهش یافته و کم چرب، گفت: در تولید مایونزهای کم چرب از روغن 20 تا 50 درصد استفاده می‌شود. با بالا رفتن نرخ مایونز پرچرب تقاضا برای مصرف مایونز کم چرب به دلیل مناسب بودن قیمت این محصول افزایش پیدا کرده است.

 

عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی خاطر نشان کرد: مصرف مایونز در بازار فست فود قابل تغییر است و می‌توان مایونز کم چرب را جایگزین مایونز پرچرب کرد اما در بازار مایونز شیشه‌ای باید پرچرب باشد و نمی‌توان سس‌های مایونز شیشه‌ای را با محصولی غیر از سس‌های پر چرب پر کرد.

 

به گفته قملاقی؛ سس‌های شیشه‌ای مایونز برای مصرف خانوارها تهیه و تولید می‌شوند و برای استفاده قاشق می‌خورند از این‌رو باید غلیظ باشند و نمی‌توان محصول دیگر را جایگزین آن کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روغن کارخانه‌های تولید سس تامین است؟ گفت: کارخانه‌های تولید سس اقدام به خرید روغن لیتری 65 هزار تومان نکرده‌اند، چراکه هنوز دپو روغن دارند اما بنا به گزارش‌هایی که تامین‌کنندگان روغن می‌دهند در بحث تامین مشکلی وجود ندارد.  

 

این فعال اقتصادی ادامه داد: قیمت‌ سس در بازار امروز بنا به روغن 65 هزار تومانی محاسبه می‌شود.

 

عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی با اشاره افزایش 4 تا 5 برابری نرخ رب گوجه فرنگی در یک سال گذشته، گفت: قیمت‌ رب از ابتدای سال تا به امروز حدود 30 تا 40 درصد افزایش داشته است. قیمت رب بر اساس وزن محاسبه نمی‌شود و بریکس و غلظت آن در قیمت رب تعیین کننده است.

 

وی تیر و مرداد را به عنوان ماه‌های اوج تولید رب در کشور معرفی کرد و افزود: قیمت رب در این ماه‌ها به دلیل تولید رب فله ثابت می‌ماند اما احتمال افزایش مجدد نرخ رب در پاییز وجود دارد در فصل پاییز و زمستان رب اسپتیک مصرف می‌شود از آنجایی‌که این رب بسته‌بندی شده است نرخ آن نسبت به رب فله بیشتر است.

 

قملاقی ایران را جزو 6 کشور برتر دنیا در تولید گوجه فرنگی معرفی کرد و افزود: میزان رب تولید شده در کشور مازاد مصرف است از این‌رو رب به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود؛ به تازگی پاکستان جزو کشورهای هدف صادراتی ما شده است.

 

این فعال اقتصادی با بیان اینکه رب به ترکیه صادر و بعد از تبدیل شدن به سس به عراق صادر می‌شو‌د، افزود: در تولید سس خلا نداریم و سس بیشتر از تقاضا تولید می‌کنیم از این‌رو مازاد تولید را صادر می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------