آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: موج بعدی گرانی ها که در راه است



سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موج جدید تورم در حوزه کالاهای اساسی در راه است، گفت: زیرا با وجود منابع بسیاری که در کشور داریم، وضعیت فقر و فلاکتی که در بین مردم مشاهده می شود زیبنده ایران اسلامی نیست.

به گزارش شفقنا، ذبیح الله اعظمی ساردویی در خصوص واردات نهاده های دامی پس از حذف ارز ترجیحی، گفت: حذف ارز ترجیحی یکی از ضروریات بود که دولت به عنوان جراحی اقتصادی در دستور کار قرار داد و مجلس هم اختیار آن را به دولت داد لذا ما از دولت گله داریم که وقتی در رابطه با روند حذف ارز ترجیحی مورد انتقاد مردم قرار می‌گیرد، توپ را به زمین مجلس نیندازد.

 

او با اشاره به کوچک شدن سفره مردم، اظهارکرد: گاوداری‌ صنعتی که روزی 11 هزار لیتر شیر تولید می کرد، 10 هزار لیتر آن برای تولید شیر خشک اختصاص می‌یابد و فقط هزار لیتر آن در بازار توزیع می شود؛ لذا این امر قدرت خرید مردم را کاهش داده است؛ بنابراین علاوه بر افزایش قیمت، با کمبود کالا هم مواجه هستیم.

 

واردات نهاده‌های دامی به شرکتی سپرده شده که منابع مالی ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با اینکه وزارت جهاد کشاورزی سه شرکت مادر تخصصی دارد، اما واردات نهاده های دامی در اختیار شرکتی قرار گرفته است که منابع مالی ندارد و به صورت صوری محصولاتی را در معرض دید کشاورزان و دامداران قرار دادند و آنها هم در سامانه بازارگاه محصول را خریداری کردند درحالی که اصلا محصولی وجود نداشته است که قوه قضاییه به آن ورود کرده و ما هم در کمیسیون آن را پیگیری می کنیم.

 

فقر و فلاکتی که در بین مردم مشاهده می شود زیبنده ایران اسلامی نیست.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ادامه داد: ما ارز ترجیحی را حذف کردیم که فساد جمع شود اما اتفاقی که مجددا در حوزه واردات نهاده های دامی رخ داده، فساد محرز است و انتظار ما از وزیر جهاد به عنوان کسی که در مجلس هم حضور داشت این است که در انتخاب مدیرانش دقت کند؛ زیرا با وجود منابع بسیاری که در کشور داریم، وضعیت فقر و فلاکتی که در بین مردم مشاهده می‌شود، زیبنده ایران اسلامی نیست.

 

موج بعدی کوچک تر شدن و کاهش قدرت خرید مردم در راه است

اعظمی با اشاره به تاثیر یارانه نقدی در افزایش تورم، اظهار کرد: مردم مشکلات عدیده ای دارند و با این پول ها، به جای خرید کالاهای اساسی خود، مشکلات دیگرشان را حل می کنند لذا این نقدینگی در بازار تاثیر گذاشته است؛ لذا موج بعدی کوچک تر شدن و کاهش قدرت خرید مردم در راه است و امیدواریم مذاکرات برجام به نتیجه برسد وعلی رغم اینکه عده‌ای تاثیر برجام را در اقتصاد کشور انکار می کنند اما قطعا در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

 

مرغداری‌ها قادر به ادامه جوجه ریزی نیستند

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی کشاورزی اعم از مرغداری های صنعتی، به خاطر نبود نهاده‌ها و گران شدن آن، قادر به ادامه جوجه ریزی و تولید نیستند، از سوی دیگر خشکسالی و قطعی برق هم بر وضعیت کشاورزان تاثیر گذاشته است چراکه به دلیل قطعی برق، پمپ کشاورزان هر روز به مدت 5 ساعت خاموش است. همچنین صنایع سیمان و کارخانه فولاد هم با این قطعی برق تعطیل می‌شوند که به راحتی باعث افزایش قیمت می‌شود؛ بنابراین مردم از همه جهت تحت فشار قرار دارند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------