نکات مهم در خرید و فروش جواهرات و طلا



قیمت برلیان موقع فروش,قیمت برلیان دست دوم,قیمت جواهر

قیمت برلیان موقع فروش

 

راهنمای خرید و فروش طلا و جواهرات + نکات

اگر قصد خرید و یا فروش جواهرات را دارید، با این مقاله با بیتوته همراه باشید. تا شما را با نکته ها و راهنمای خرید و فروش طلا و جواهرات آشنا می کنیم.

اگر قصد خرید جواهرات دارید، باید بدانید که از هر مغازه ای نباید آن ها را بخرید. جواهرات دارای شناسنامه هستند. و در هنگام فروش باید شناسنامه به همراه آن ها باشد تا ارزش داشته باشند. هرگز جواهرات دست دوم را نیز بدون شناسنامه نخرید. 

 

به شناسنامه جواهر توجه کنید.

یکی از نکات بسیار مهم برای شما به عنوان مشتری، شرایط بازگرداندن طلا است. این که در هنگام فروش جواهر چقدر سود یا ضرر می کنید. همچنین شناسنامه جواهر نیز به شما این اطمینان را میدهد که یک جواهر با اصالت را خریداری کرده اید.

 

همیشه از جواهرفروشی معتبر خرید کنید. قبل از خرید جواهرات، آن ها را خوب بشناسید. تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. 

 

استفاده از سنگ های قیمتی در جواهرسازی و ساخت اشیا تزیینی از دیر باز کاربرد فراوانی داشته و امروزه هم همین جریان ادامه دارد. انوع سنگ های قیمتی همچون: زمرد، سنگ برلیان، سنگ فیروزه، زمرد، عقیق، زبرجد از محبوب ترین کانی ها در جهان به شمار می آیند. جواهرات برلیان، زیبایی و ظرافت فوق العاده ای دارند. به لحاظ قیمت یک انگشتر مردانه با نگین برلیان بسیار با ارزش تر از انگشتر عقیق یا فیروزه است.

 

فروش جواهر دست دوم,در زمان فروش جواهر ضرر برلیان بیشتر است یا اتمی,خرید جواهر

فروش جواهر دست دوم

 

در زمان فروش جواهر ضرر برلیان بیشتر است یا اتمی ؟

تفاوت نگین اتمی و برلیان در هنگام خرید و فروش طلا، بیشتر طلافروشی های معمولی هر دو نوع سرویس با طلای نگین دار و منقش به سنگ های برلیان را در سبد فروش خود دارند. اما متاسفانه برخی از افراد کلاه‌بردار از ناآگاهی افراد استفاده کرده و سرویس های نگین دار را به نام برلیان به مشتری می فروشند. نگین اتمی از آنجا که ساخته دست انسان است، قیمت بسیار پایین تری نسبت به برلیان دارد.

 

به همین دلیل جواهرات یا سرویس هایی که با این نوع نگین تزیین شده اند، قیمت کمتری نسبت به جواهرات دارای برلیان دارند. این تفاوت در قیمت هنگام فروش طلا بیشتر به چشم می آید. زمانی که شما برای فروش طلای نگین دار به طلافروشی مراجعه می کنید، اولین کاری که انجام می دهد جدا‌کردن نگین ها است.

 

در واقع تعیین وزن و قیمت طلای شما پس از جدا‌کردن نگین ها انجام می شود. این در حالی است که در زمان خرید طلای شما با وجود نگین‌ها وزن شده و قیمت آن به شما اعلام می‌شود. به همین دلیل بیشتر متخصصان حوزه طلا توصیه می‌کنند که اگر به جز جنبه ظاهری، جنبه سرمایه‌گذاری طلا نیز برایتان اهمیت دارد، باید از خرید طلای نگین دار خودداری کنید. زیرا این نوع طلا معمولا افت قیمت زیادی به دنبال خواهد داشت.

 

این در حالی است که در زمان فروش جواهرات مزین به سنگ‌های برلیان، قیمت این نوع سنگ‌ها نیز به دلیل ارزش بالایی که دارند در قیمت کل طلا محاسبه می‌شود. هرچند که ممکن است درصدی از قیمت این سنگ‌ها کاسته شود. که البته این فرایندی است که هنگام فروش انواع مسکوکات طلا اتفاق می افتد.

 

فروش جواهر,قیمت هر گرم جواهر,قانون فروش جواهر

قیمت برلیان موقع فروش

 

نکات مهم برای خرید جواهرات دست دوم :

اگر می خواهید بخشی از تاریخ یک جواهر منحصر به فرد باشید، خرید قطعات دست دوم ایده خوبی است. همچنین انتخاب خوبی برای دریافت جواهرات با کیفیت خوب با هزینه کمتر است.

 

نرخ یک جواهر در زمان مالکیت کاهش می یابد و آن را ارزان تر از جواهر نو می کند. در حالی که قیمت ممکن است عامل اصلی انتخاب جواهرات دست دوم باشد، مزایای متعدد دیگری نیز وجود دارد. در این مقاله به این می پردازیم که خرید جواهرات دست دوم شامل چه مواردی می شود.

 

  بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انگشتر  

 

مزایای جواهرات دست دوم :

ارزش عالی برای پول. بیشتر جواهرات دست دوم فروخته شده نسبتا نو هستند. فروشندگان مختلف دلایل مختلفی برای فروش آنها دارند. هنگامی که جواهرات در اختیار شما قرار می گیرد، قیمت به طور چشمگیری کاهش می یابد. بنابراین، شما ارزش بهتری برای جواهراتی که از قبل متعلق به خود هستند، در مقایسه با جواهرات جدید با همان قیمت، دریافت خواهید کرد.

 

این یک عمل دوستدار محیط زیست است. خرید یک قطعه جواهرات از قبل به معنای تقاضای کمتر برای جواهرات جدید است، بنابراین استخراج معدن کاهش می یابد. استخراج معادن تاثیر بسزایی بر محیط زیست دارد. خرید جواهرات دست دوم باعث کاهش فعالیت های معدنی می شود. مطمئناً این یک انتخاب پایدار است.

 

شما به راحتی می توانید قطعات قدیمی را پیدا کنید. بیشتر قطعات از قبل دارای سابقه تاریخی هستند. برخی حتی ممکن است چندین قرن قدمت داشته باشند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است قطعات عتیقه ای را بیابید. چنین قطعاتی در نوع خود بی نظیر هستند و اگر به مد برگردند، می توانند ارزش زیادی داشته باشند.

 

قطعات پیش ساخته منحصر به فرد هستند. بیشتر جواهرات از قبل متعلق به آنتیک هستند. بنابراین، تقریبا غیرممکن است که شخص دیگری را با ماکت قطعه ای که خریداری می کنید به دست آورید. جواهرات در دوران باستان در دسته های کوچک و سبک های منحصر به فرد ایجاد می شدند که امروزه به سختی می توان به آنها دسترسی داشت.

 

مواد بادوام. بیشتر جواهرات از قبل متعلق به مدت طولانی است که وجود داشته اند. این به سادگی به این معنی است که آنها از مواد با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی ساخته شده اند. بیشتر جواهرات عتیقه از مواد طبیعی ساخته می شدند تا جواهرات جدید که عمدتاً از مواد ساخته شده توسط انسان ساخته شده اند.

 

با در نظر گرفتن این مزایای قطعات دست دوم در میان سایر موارد، بدیهی است که هر کسی که به جواهرات عتیقه علاقه دارد، مطمئناً باید جواهرات از قبل متعلق به خود را انتخاب کند. علاوه بر این، قطعات از قبل دارای پیشینه تاریخی غنی هستند که یک جنبه فریبنده است.

 

همانطور که خرید جواهرات از پیش ساخته شده بهترین گزینه است، همچنین عاقلانه است که مراقب اصالت آنها باشید.

 

همیشه بدانید قیمت انگشتر برلیان دست دوم از انگشتر برلیان نو بیشتر است. بنابراین اگر طلا و جواهرات دست دوم سالم پیدا کردید، بخرید.

 

در زمان فروش جواهر ضرر برلیان بیشتر است یا اتمی,خرید جواهر,قیمت انگشتر برلیان دست دوم

قیمت برلیان دست دوم و قیمت جواهر

 

ویژگی های جواهرات دست دوم معتبر :

علامت مشخصه را بررسی کنید. اولین کاری که باید هنگام خرید جواهرات از قبل انجام دهید، تایید علامت مشخصه آن است. قطعه باید دارای مهری باشد که عیار فلزی را که معمولاً به صورت 14ct(585) نشان می دهد، نسبت به قیراط نشان می دهد. جواهرات نقره ای نیز دارای نشانه ای هستند.

 

گواهی اصالت. الزامی است که یک قطعه جواهرات دارای گواهی اصالت از IGI، GIA یا WGI باشد. مهم است که توجه داشته باشید که همیشه در دسترس نیست، اما نشان دادن شایستگی خوبی است.

 

تست آهنربا انجام تست آهنربا نیز راهی معتبر برای تایید اصالت جواهرات دست دوم است. این آزمایش شامل بررسی این است که آیا آهنربا می تواند قطعه را جذب کند یا خیر. آهنربا هیچ تاثیری بر طلای اصلی ندارد.

 

مستندات را تایید کنید باید سندی برای پشتیبان گیری از جواهرات دست دوم وجود داشته باشد. با این حال، اسناد را می توان جعل کرد. در این زمینه عاقلانه است که مطمئن شوید اسناد معتبر، اصلی و عاری از هرگونه خطا هستند. اشکالاتی مانند چاپ تار، خطاهای چاپ و همچنین دستور زبان و املای ضعیف یک پرچم قرمز است. این به سادگی به این معنی است که اسناد باید با چشم عقابی بررسی شوند.

 

علائم مارک را بررسی کنید. قبل از خرید یک قطعه از قبل، باید به مارک آن توجه کنید. محصولات جواهرات دارای مهر مشخصه شرکت هستند. عاقلانه است که قبل از خرید یک قطعه دست دوم، ویژگی برند را بررسی کنید.

 

از جواهرات فروشی های معتبر خرید کنید. فروشگاهی که برای خرید انتخاب می کنید بسیار مهم است. خرید جواهرات دست دوم را از فروشگاه های معروفی که این خدمات خاص را ارائه می دهند، در نظر بگیرید. فروشگاه های معتبری که برای مدت طولانی اقدام به فروش قطعات پیش ساخته دارند، گزینه های بیشتری به سلیقه شما خواهند داشت.

 

نکاتی که هنگام فروش جواهرات و طلا باید رعایت کنید :

• هنگام فروش طلا و جواهرات خود به مغازه های معتبر که به صورت خرده فروشی خرید و فروش دارند، بفروشید.

 

• باید هنگام قیمت گذاری، قیمت شفافی را به شما ارائه بدهند.

 

• به دنبال بالاترین پیشنهاد ممکن باشید. طلا و جواهرات را به صورت مدت دار و ... نفروشید.

 

• در هنگام فروش طلا و جواهرات خود باید خیلی مراقب باشید. مراقب اطراف و مراقب اینکه سرتان کلاه نگذارند.

 

• دقت کنید اگر برای پس انداز قصد خرید طلا دارید، سعی کنید از طلاهایی که مزد ساخت کمتری دارند، خریداری کنید. تا در زمان فروش میزان زیادی از پول شما از بین نرود.

 

• قیمت هر گرم جواهر، بستگی به سنگ و قیمت طلای روز دارد و متغییر هست.

 

 گردآوری : بخش مد بیتوته

 



کلکسیون طلا و جواهرات

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------