آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

واکنش بازارهای داخلی به شهادت سردار سلیمانی؛ سقوط بورس،صعود دلار



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
همزمان با شهادت سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی روز گذشته بازارهای جهانی در آخرین روز کاری هفته به هم ریخت. در اولین روز هفته کاری بازارهای داخلی هم تحت تاثیر شهادت سردار سلیمانی با افت همراه شدند.

در بازار داخلی بورس سقوط کرد و دلار هم گرانتر شد.

 

**سقوط بورس

 در بازار معاملات بورس تهران شاخص بورس امروز 14250 واحد سقوط کرد. شاخص بورس که در هفته های گذشته مسیر صعودی را در پیش گرفته بود از اولین ساعت آغاز به کار معاملات اما با کاهش شدید وارد کانال ۳۶۹ هزار واحدی شد.هر چند به گفته مسئولان، بازار بورس با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. اما بورس امروز 14 هزار واحد افت را تجربه کرد.البته بازارهای بورس جهانی نیز روز گذشته در واکنش به ترور و شهادت سردار سلیمانی با ریزش همراه شده بودند.

  

**دلار از 13هزار تومان گذشت

 قیمت دلار نیز امروز در بازار داخلی با رشد همراه بود. دلار امروز را با نرخ 13 هزار تومان آغاز کرد. بر این اساس قیمت دلاردر بازار آزاد به ۱۳۳۸۰ تومان رسید.

 

این در حالی است که قیمت دلار در هفته گذشته در کانال 12 هزار و 950  تومان ثابت مانده بود. البته روز پنجشنبه در پایان معاملات صرافی‌های بانکی، قیمت دلار بر روی نرخ ۱۲۹۸۰ تومان بسته شده بود. امروز همچنین قیمت خرید هر اسکناس دلار در صرافی های بانکی به ۱۳۲۸۰ تومان رسیده است. نرخ هر اسکناس یورو نیز برای خرید ۱۴۷۸۰ تومان و برای فروش ۱۴۸۸۰ تومان است.

 

البته روز گذشته ارزش دلار و یورو دربازارهای جهانی نیز به شدت افت کرده بود به طوری که قیمت دلار در پایین ترین جایگاه نسبت به دوماه گذشته قرار گرفت. بر اساس این گزارش در بازارهای جهانی ارزش دلار در برابر یک سبد از ارزهای جهان به 96.770 واحد رسید.

 

نفت 69 دلاری شد

بر اساس این گزارش، قیمت نفت نیز همزمان با خبر شهادت سردار سلیمانی، گران شد. بر این اساس قیمت نفت با افزایشی قابل توجه به آستانه ۷۰ دلار، یعنی ۶۹ دلار و ۱۶ سنت، در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز گذشته به کانال 69 دلار وارد شد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۱۶ سنت معادل ۲.۹ درصد افزایش، به ۶۲ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسیده بود.

 

** رشد 13 دلاری طلای جهانی 

قیمت طلا نیز همزمان با اعلام این خبر بالا رفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱۵۳۹ دلار و چهار سنت رسید. بر این اساس قیمت طلا با رشد ۱۳ دلاری به ۱۵۴۲ دلار در هر اونس رسیده است.

 

هر گرم طلای 18 عیار 49450 تومان

امروز در بازار داخلی قیمت سکه و طلا با افزایش شدید همراه بود به طوری که هر گرم طلا به 49450 تومان رسید.

 

رییس کمیسیون تخصصی طلا در گفت و گو با «ایران آنلاین» با بیان اینکه قیمت انس طلا نسبت به هفته گذشته با افزایش 74 دلاری همراه بود گفت: قیمت هر انس طلا امروز به 1553 دلار رسیده است در حالی که هفته گذشته 1479 دلار بوده است.

 

محمد کشتی آرای با بیان اینکه بازار طلا و سکه امروز به شدت التهابی است، اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی موجب افزایش تنش ها در منطقه و کاهش ارزش دلار جهانی شده است که بر بازار داخلی هم تاثیر گذار بوده و بازار را به شدت هیجانی و التهابی کرده است.

 

وی با بیان اینکه قیمت ها در بازار به طور وحشتناکی افزایشی شده است، تصریح کرد: امروز قیمت هر سکه کامل به 4 میلیون و 780 هزار تومان رسیده است.ضمن اینکه نیم سکه نیز 2 میلیون و 40 هزار تومان قیمت خورده است.

 

کشتی آرای افزود: امروز قیمت ربع سکه هم یک میلیون و 500 هزار تومان و سکه گرمی نیز 920 هزار تومان خریدار و فروش می شود.

 

رییس کمیسیون تخصصی طلا با بیان اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی نیز تحت تاثیر انس جهانی به 494 هزار و 50 تومان رسیده است، اظهار داشت: بازار تحت تاثیر شوک قیمتی است و با اینکه داد و ستد نداریم و فروشنده هم نیست ولی خریدار به شدت زیاد شده است.

 

کشتی آرای گفت: بازار نسبت به روز گذشته التهاب کمتری دارد اما با این حال هنوز هم شوک قیمتی وجود دارد اما پیش بینی می کنیم در روزهای آینده از حجم التهاب کاسته شده و قیمت ها واقعی تر شود.

 

 منبع: ion.ir

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------