آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه تغییر کرد/ احتمال سقوط سکه به زیر 1 میلیون



نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه تغییر کرد/ سقوط شدید قیمتها در راه است

براساس تصمیم ویژه دولت، قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس برمبنای ارز مبادلاتی شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه‌ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استانهای کشور خبر تصمیم ویژه دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.

در نامه محمد کشتی آرای آمده است: باتوجه به حساسیت و جایگاه صنف طلا و جواهر در نظام اقتصادی کشور و باتوجه به اعلام نرخهای مختلف توسط رسانه ها و دستگاههای ارسال کننده قیمت حسب دستور مقامات اقتصادی کشور، کلیه اتحادیه های کشور ملزم به رعایت و دستورالعمل و پیروی از نرخهای رسمی کشور هستند.

در این نامه می خوانیم: در حال حاضر شرکتهای ارسال کننده پیام نرخ و دستگاههای اعلام نرخ ملزم به رعایت موارد فوق هستند، بنابراین، باتوجه به دستورالعمل اعلام شده نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلاتی ارزی است و اعلام نرخهای طلا و سکه براین اساس خواهد بود.

در پایان این نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح شده است: خواهشمند است ضمن اعلام به کلیه همکاران و شهرهای تابعه از دادن هرگونه نرخ خارج از ضوابط به تابلوها جدا خودداری کنید.

فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می کنند در صورت رعایت مکانیزم‌های اجرایی شدن این تصمیم، قیمت سکه و طلا در بازار که تاکنون برمبنای ارز آزاد تعیین می‌شد، سقوط شدید خواهد کرد.

تاثیرات تصمیم جدید بر بازار سکه و طلا/ احتمال سقوط سکه به زیر 1 میلیون

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره تصمیم جدید دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه گفت: بانک مرکزی باید مکانیزمی برای نحوه خرید و فروش سکه و طلا با ارز مبادله‌ای از سوی مردم و همچنین فروشندگان تعیین کند.

احمد وفادار در گفتگو با مهر درباره تصمیم جدید دولت مبنی بر محاسبه قیمت سکه و طلا با ارز مبادله ای به جای ارز آزاد، گفت: در صورت اجرای درست، این تصمیم باعث ایجاد رونق در بازار سکه و طلا خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اظهار داشت: بانک مرکزی باید مکانیزمی برای نحوه خرید و فروش سکه و طلا با ارز مبادله ای از سوی مردم و همچنین فروشندگان تعیین کند.

وفادار با تاکید بر اینکه این روش قیمت‌گذاری می تواند درباره سکه های پیش فروش و یا هر نوع دیگر عرضه توسط بانک مرکزی اعمال شود، ادامه داد: روشن شدن ابعاد این موضوع باعث جلوگیری از سردرگمی مردم و فروشندگان و همچنین ممانعت از سوء استفاده‌های احتمالی در بازار خواهد شد.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر استان تهران ادامه داد: فروشندگان طلا و سکه امیدوارند با این تصمیم جدید بانک مرکزی، رونق دوباره به بازار سکه و طلا بازگردد.

وی در این زمینه که آیا قیمت سکه دوباره به زیر یک میلیون تومان بازگردد؟ خاطر نشان کرد: در صورت اعمال صحیح نرخهای مبادله ای، این احتمال وجود دارد و می توان امیدوار بود که سکه از قیمت‌های فعلی به کمتر از 1 میلیون تومان برسد.

در همین حال، فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می‌کنند که با اجرای درست این تصمیم، قیمت هر گرم طلا از 128 هزار تومان فعلی به حول حوش 100 هزار تومان کاهش یابد./مهر

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------