هر شبکه نفت برنت ۷۰.۴۸ دلار معامله شد/صادرات نفت ایران به چین و هند ادامه می‌یابد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در معاملات امروز بازار جهانی قیمت نفت کاهش یافت و هر بشکه برنت ۷۰.۴۸ دلار به فروش رسید.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ،‌ در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت 70.48 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 27 سنت کاهش داشته است.

 

نفت آمریکا نیز 4 سنت کاهش قیمت را تجربه کرد و 61.77 دلار  به فروش رسید.

 

به گزارش پایگاه رسمی اوپک، هر بشکه تولیدی این سازمان در آخرین معاملات روز گذشته 70.98 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه 1.02 دلار پایین‌تر بوده است.

 

به گزارش رویترز، افزایش تولید نفت آمریکا اصلی‌ترین دلیل کاهش امروز قیمت طلای سیاه بود.

 

در واقع بالا رفتن تولید نفت آمریکا در کنار انتظارات نسبت به افزایش ارزش نفت نسبت به اوپک فشار کاهشی را بر قیمت این حامل انرژی افزایش داده است و شرایط را برای پایین آمدن قیمت نسبت به هفته گذشته فراهم کرده است.

   

رویترز:صادرات نفت ایران به چین و هند ادامه می‌یابد

 یک منبع آگاه ایرانی طی مصاحبه‌ای گفت: در پس تحریم آمریکا علیه ایران و تنگ‌تر شدن حلقه صادرات نفت این کشور، فروش نفت ایران کاهش خواهد یافت. این مسئله به تشدید بحران در عرضه نفت به بازار جهانی ناشی از تحریم نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا و توافق کاهش عرضه نفت از سوی اوپک منجر خواهد شد.

 

تحریم نفتی ایران در ماه نوامبر باعث شده است که صادرات نفت این کشور به حدود نصف کاهش یابد. واشنگتن قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر کاهش دهد و اعلام کرده است از امروز تمام معافیت تحریمی از خرید نفت ایران ملغی خواهد بود.

 

یک منبع آگاه ایرانی می‌گوید: صادرات نفت ایران از امروز به بعد به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

 

یک منبع آگاه دیگر از اوپک نیز می‌گوید: صادرات نفت ایران به ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

 

سارا وخشوری، کارشناس حوزه نفت می‌گوید: ایران احتمالاً خواهد توانست به چین و هند نفت صادر کند و بخش دیگری از نفت خود را در چین انبار کند و از طرف دیگر می‌تواند بخش دیگری از نفت خود را نیز با دور زدن تحریم‌ها بفروشد.

 

وی معتقد است، این مهم است که بدانیم مفهوم صفر کردن صادرات نفت ایران در ماه می‌بدین معنا نیست که تحویل نفت به چین و هند از سوی ایران متوقف خواهد شد.

 

این کارشناس اقتصادی نیز صادرات نفت ایران را بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده است.

 

کارشناسان مؤسسه انرژی استکتس پیش‌بینی کردند صادرات نفت کشورمان از ماه می‌به بعد به ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

 

از زمان خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های نفتی، ایران در زمینه ارائه آمار تولید نفت خود محرمانه عمل می‌کند و دیگر آمار‌های خود را به اوپک ارائه نمی‌دهد.

 

از طرف دیگر، ایران بخشی از نفت خود را به صورت مخفیانه صادر می‌کند که ارزیابی حجم آن نیز ممکن نیست.

 

براساس ارزیابی مؤسسه ریفینیتز اکون و کپلر، ایران در ماه آوریل بین ۱.۰۲ تا ۱.۳ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز صادر کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------