آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

ارزش هر برگه ۱ میلیون تومانی سهام عدالت ۱۵ میلیون تومان شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: هم اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی بیش از ۱۵میلیون تومان و سهام ۵۰۰هزار تومانی بین ۷تا ۸میلیون تومان است.

 

ارزش هر برگه 1 میلیون تومانی سهام عدالت 15 میلیون تومان شده است

همچنین علی آقامحمدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد: پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب، سهام عدالت که تاکنون ساز و کاری برای معامله نداشته به صورت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که سهام آن به صورت تجمیعی است وارد بورس و قابل خرید و فروش می‌شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به برخی از سهام‌ها نیز اجازه داده شده است اگر می‌خواهد عضو شرکت‌های سرمایه گذاری نباشد سهام شرکت‌های اصلی را داشته باشد.

 

آقامحمدی گفت: البته عضویت در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ممکن است ارزشمند‌تر باشد.

 

وی افزود:​ هر کدام از سهام به 50 میلیون سهم تقسیم می‌شود و سهام را به صورت سبد سهم به متقاضیان سهام شرکت‌های اصلی می‌دهند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم برای سود بلندمدت سهام عدالت، خود را در قالب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نگه دارند گفت:​ البته اگر کسی بخواهد سهام خود را بفروشد می‌تواند.

 

 آقامحمدی افزود: مردم می‌توانند برای چگونگی ورود خود به بازار سرمایه به شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری یا تعاونی‌های سهام عدالت مراجعه کنند.

 

وی گفت:، چون سهام عدالت کوچک است برای سبد گردان به صرفه نیست به آن‌ها ورود کند، اما اگر خانواده‌هایی سهام خود را تجمیع کنند مبلغ قابل توجهی می‌شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی یک میلیون عضو و سرمایه‌ی 15 هزار میلیارد تومانی دارند که می‌توانند کار‌های زیادی انجام دهند و از صندوق توسعه ملی وام بگیرند و وارد توسعه کشور شوند.

 

 آقا محمدی گفت: البته عملکرد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به حرفه‌ای بودن مدیران آن بستگی دارد.

 

وی افزود: اکنون 300 هزار میلیارد تومان با ورود سهام عدالت به بازار سرمایه، وارد زندگی آن‌ها شده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روزانه دست کم 10 هزار میلیارد تومان در بازار ثانویه خرید و فروش انجام می‌شود گفت:​ مردم در قالب سهام، ارزش دارایی‌های خود را به علت تورم از دست نمی‌دهند.

 

 آقا محمدی افزود: در سال دو میلیون و 500 هزار میلیارد تومان در بورس معامله می‌شود و بورس نقدپذیر شده است.

 

وی گفت: سه میلیون و 300 هزار میلیارد تومان در بورس اوراق تهران و 640 هزار میلیارد تومان در فرابورس، ارزش بازار سرمایه است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سهام داران عدالت زمانی که در سامانه سهام عدالت عضویت خود را قطعی کردند کد بورسی برای بورس دریافت می‌کنند البته چه در این سامانه ثبت نام کنند یا نکنند عضو شرکت استانی هستند، اما اگر می‌خواهند سهام شرکت‌های اصلی را دریافت کنند باید در سامانه سهام عدالت ثبت نام قطعی کنند.

 

 آقا محمدی گفت: کد‌های سهام داران عدالت آماده است، زیرا صاحبان سهم هستند و می‌توانند معامله انجام دهند.

 

وی افزود: شورای عالی بورس هفته آینده زمان فروش سهام عدالت را تعیین می‌کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که 50 درصد ارزش سهام خود را پرداخت کرده اند کل سهم یک میلیون تومانی را دارند، اما افراد دیگر بر اساس سهم پرداخت شده نصف ارزش سهام یا بیشتر را دارند.

 

 آقا محمدی افزود: اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی حدود 15 میلیون تومان است.

 

وی با بیان اینکه ورود سهام عدالت به بازار سرمایه نقد شوندگی آن را افزایش می‌دهد گفت: شرکت‌هایی که اکنون بورسی نیستند زمانی که وارد بورس می‌شوند افزون بر شفاف شدن آن‌ها می‌توانند برای گرفتن تسهیلات از بانک‌ها سهام خود را به جای وثیقه در گرو آن‌ها قرار دهند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حدود 74 هزار شرکت شناسنامه دار فعال در کشور وجود دارد که چهار هزار شرکت بیش از 100 نفر نیروی کار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------