خسارت یک میلیارد دلاری در انتظار کرایه کننده و مالک کشتی به گل نشسته کانال سوئز



 کانال سوئز,اخبار امروز,اخبار جدید
مقامات مصری اعلام کردند: ‌قصد دارند به کشتی‌هایی که در زمان مسدود بودن کانال سوئز در دو طرف این کانال معطل شده‌اند، برای عبور از سوئز تخفیف بدهند.

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، مقامات دولتی مصری مدیریت کانال سوئز اعلام کردند: قصد دارند به کشتی‌هایی که به خاطر مسدود بودن چند روزه این کانال در دو طرف این گذرگاه بین‌المللی معطل شده‌اند 5 تا 15 درصد تخفیف عوارض عبور از کانال سوئز بدهند.

 

این کانال حدود یک هفته به خاطر انحراف و به گل نشسته یک کشتی کانتینربر عظیم‌الجثه به نام اور گیون مسدود شده بود.

 

اسامه ربعی، مقام مصری سازمان مدیریت کانال سوئز، می‌گوید: بسته به میزانی که کشتی‌ها در دو طرف کانال سوئز به خاطر انسداد آن معطل شده‌اند به آنها 5 تا 15 درصد تخفیف عبور تعلق خواهد گرفت.

 

همچنین مقامات مصری می‌گویند که انتظار دارند از مالک ژاپنی اور گیون و شرکت تایوانی اور گرین که این کشتی کانتینربر را کرایه کرده بود یک میلیارد دلار خسارت دریافت کنند.

 

کشتی اور گیون هم اکنون برای انجام تحقیقات توقیف شده و ارزش محموله آن 3.5 میلیارد دلار برآور شده است. قرار است مقامات سازمان مدیریت کانال سوئز اطلاعات آن را بازیابی کرده تا علت دقیق انحراف و به گل نشستن این کشتی کانتینربر بزرگ مشخص شود.

 

مقامات مصری می‌گویند، شرکت مالک اور گیون در حال همکاری با آنها است و فعلاً مشکلی در این زمینه نیست، اما در صورتی که توافقی حاصل نشود، آنها مجبور خواهند شد تا اقدام قانونی انجام داده و کشتی اور گیون را در توقیف نگه دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------