آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کرمان موتور گران کرد؛ ایران‌خودرو تکذیب



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
در حالی که چند هفته‌ از بحث‌های پیرامون افزایش قیمت مصوب خودروها برای سه ماه نخست سال جاری می‌گذرد، اما همچنان شورای رقابت منتظر اعلام نرخ تورمی فصلی از سوی بانک مرکزی و سپس تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهاست. هنوز مصوبه افزایش قیمت صادر نشده، کرمان موتور در بخشنامه جدید فروش جک S۳، قیمت آن را افزایش داده است. این در حالی است که شایعه افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو نیز طی چند روز اخیر به‌گوش می‌رسید اما امروز (پنجشنبه) این خودروسازی در اطلاعیه‌ای، این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، دقیقا یک روز پس از آغاز فعالیت‌های رسمی در سال جاری (۱۵ فروردین ماه)، رئیس شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو در سه ماه نخست امسال خبر داد.

 

به گفته او، باتوجه به اینکه شورای رقابت به دلیل پایین بودن نرخ تورم در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ با افزایش قیمت موافقت نکرد، اکنون شورا برای تصمیم‌گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ منتظر اعلام تورم بخشی از سوی بانک مرکزی است تا قیمت‌های جدید برای سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ را تعیین کند.

 

این خبر حواشی بسیاری در پی داشت و برخی کارشناسان و فعالان بازار این تصمیمات را راه‌گشا ندانسته و از آن به عنوان راهی برای استفاده دولت از ابزاری همچون شورای رقابت برای کنترل و دستوری کردن قیمت‌ها یاد کردند و اینکه عدم تعادل فعلی بازار خودرو در نتیجه لجاجت شورای رقابت ایجاد شده است.

 

از سوی دیگر به نظر می رسد که برخی شرکتها به استقبال گرانی رفته اند. در حالی که شورای رقابت هنوز  مصوبه و اجازه افزایش قیمت خودروها را صادر و اعلام نکرده است، گروه خودروسازی کرمان‌موتور پیش‌دستی کرده و در بخشنامه فروش محصول جک S۳  ویژه فروردین ماه که ثبت‌نام آن از ۳۰ فروردین ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه می یابد، افزایش قیمت را " هرچند کم" اما لحاظ کرده است.

 

مقایسه اولین بخشنامه فروش این خودرو برای فروردین ۱۴۰۰ که مشابه بخشنامه اسفند ۱۳۹۹ بوده است و بخشنامه جدید این شرکت برای فروش در فروردین ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که این خودرو ۱۰ میلیون تومان گران‌تر عرضه خواهد شد.

 

در بخشنامه فروش جک S۳ برای اسفند ۱۳۹۹ که مهلت ثبت‌نام آن از ۱۸ تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ بوده،  این خودرو با قیمت مصوب ۴۹۹ میلیون تومان ارائه شده بود و برای فروش اقساطی آن ۲۵۰ میلیون تومان مبلغ پیش پرداخت و الباقی به صورت اقساط ۱۲،‌ ۲۴ و ۳۶ ماهه بوده است که اقساط به صورت سه ماه یکبار و از تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. اما در اولین بخشنامه فروش این محصول در سال جاری ویژه فروردین ۱۴۰۰ با زمان ثبت‌نام ۱۹ تا ۳۱ فروردین، قیمت مصوب آن مشمول ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت شده و قرار است با قیمت مصوب ۵۰۹ میلیون تومان ارائه شود. برای فروش اقساطی این خودرو نیز همچنان مبلغ پیش پرداخت، ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و اقساط ۱۲ ،‌۲۴ و ۳۶ ماهه ارائه شده است و اقساط به صورت سه ماه یکبار و از ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ آغاز می شود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

ایران‌خودرو افزایش قیمت را تکذیب کرد

 در همین حال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو نیز قابل تامل بود که این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قیمت محصولاتش افزایش نداشته و صرفا نرخ بیمه خودروها براساس افزایش سالیانه، به روزرسانی شده است. نرخ بیمه نیز از ابتدای امسال طبق روال سال‌های گذشته اعمال شده و ارتباطی به قیمت فروش محصولات ندارد.

 

در این اطلاعیه تاکید شده که محصولات براساس قیمت مصوب نهادهای ذی‌ربط به فروش می‌رود و در حال حاضر هیچ‌گونه افزایشی در نرخ محصولات اعمال نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------