آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

تصمیم جدید دولت و مجلس: عرضه ارز با 2 درصد زیرقیمت بازار از پنجشنبه





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با ابلاغ مصوبه مهم کارگروه ویژه ارزی مجلس و دولت از سوی رئیس جمهور؛

ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار آزاد توزیع می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصمیم شب گذشته کارگروه ویژه مجلس و دولت خبر داد و گفت: با ابلاغ تصمیم این کارگروه از سوی رئیس جمهور، از روز پنجشنبه ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار آزاد برای افرادی که ثبت سفارش کرده‌اند، توزیع می‌شود.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت  گفت: در نشست امروز (۲۸ شهریورماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس رئیس کمیسیون غلامرضا مصباحی مقدم گزارشی از نشست شب گذشته کارگروه ویژه میان دولت و مجلس ارائه داد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس‌شورای اسلامی افزود: در این کارگروه که سه تن از نمایندگان مجلس یعنی آقایان غلامرضا مصباحی مقدم، محمدحسن ابوترابی‌فرد و رضا عبداللهی به همراه تیم اقتصادی دولت حضور داشتند ، تصمیمات مهم ارزی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تصمیم شب گذشته کارگروه ارزی مجلس و دولت این بود که ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار آزاد برای افرادی که ثبت سفارش و تقاضا دارند از طریق بانک‌ها و بانک مرکزی در نظر گرفته می‌شود.

ثروتی با بیان اینکه هر روز از طریق صرافی‌ها و بانک‌ها نرخ ارز آزاد اعلام و مشخص می‌شود، تصریح کرد: همانطور که در  خارج از کشور روزانه نرخ نفت و طلا اعلام می‌شود قرار شد نرخ ارز هم به هیمن ترتیب اعلام و ۲ درصد این نرخ به متقاضیان ارز داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد :افرادی که متقاضی بوده و قصد ثبت سفارش دارند با مشخص شدن بانک‌های عامل می‌توانند در سیستم رایانه‌ای بانک مرکزی سفارش خود را ثبت و ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار دریافت کنند.

طبق گفته ثروتی این مصوبه مهم کارگروه ویژه ارزی مجلس و دولت از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده و از روز پنجشنبه اجرایی می‌شود./خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------