آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

نرخ تورم نقطه ‎‌به‌ نقطه در اردیبهشت ۹۸ به بالای ۵۲ درصد رسید



اخبار,اخبار اقتصادی وبازرگانی,نرخ تورم نقطه ‎‌به‌ نقطه

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار نرخ تورم نقطه ‎‌به‌ نقطه در اردیبهشت ۹۸ به بالای ۵۲ درصد رسید.قیمت انواع میوه و سبزیجات در ماه اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۱۲ تا ۱۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد..

به گزارش  دیده بان ایران،  بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار نرخ تورم نقطه ‎‌به‌ نقطه در اردیبهشت ۹۸ به بالای ۵۲ درصد رسید.قیمت انواع میوه و سبزیجات در ماه اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۱۲ تا ۱۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش که روز چهارشنبه اول خرداد توسط مرکز آمار کشورمان منتشر شده است، نرخ تورم برای همه کالاها یکسان نبوده است.

 

افزایش قیمت کالاهای خوراکی، آشامیدنی و دخانیات در اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۲.۶ درصد بوده، اما این رقم برای کالاهای غیرخوراکی و خدمات ۳۹.۹ درصد بوده است.

 

بر اساس این گزارش، قیمت انواع گوشت طی ماه گذشته نسبت به اردیبهشت پارسال بیش از دو برابر شده است، قیمت میوه و سبزیجات بیش از ۱۱۲ تا ۱۳۶ درصد افزایش داشته و قیمت قند و شکر نیز ۸۵ درصد رشد داشته است.

 

نرخ تورم از ابتدای پارسال تا اردیبهشت ۹۸ (درصد)

اخبار,اخبار اقتصادی وبازرگانی,نرخ تورم نقطه ‎‌به‌ نقطه

 

منبع: مرکز آمار ایران

 

اخیرا صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که نرخ تورم سالانه ایران در سال جاری میلادی  می تواند تا 50 درصد هم افزایش پیدا کند 

 

به این ترتیب، نرخ تورم در ایران بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، پس از ونزوئلا و زیمبابوه، بالاترین میزان در جهان خواهد بود و با تورم سودان برابری خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------