پیش‌بینی قیمت طلا درپی نوسانات دلار



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,طلا و جواهر

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده قیمت جهانی طلا با تغییری روبرو نباشد و افزایش احتمالی تقاضا در بازار داخلی به دلیل متعادل بودن با وضعیت عرضه، منجر به افزایش نرخ طلا در بازار داخلی نشود.

 محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت بازار جهانی طلا تقریبا سه هفته پیاپی است که رو به کاهش است و علت این حرکت کاهشی در بازارهای جهانی به وضعیت ارزش دلار مربوط می‌شود.

 

وی افزود: معمولا بالا رفتن قیمت نفت معادل کاهش ارزش دلار است و زمانی که ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند قیمت طلا بالا می‌رود. اما تحولات اقتصادی و سیاسی دنیا بعد از انتخابات آمریکا باعث شد که در سه هفته اخیر قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ادامه داد: این سیر نزولی ناشی از اطمینانی است که در بازارهای مالی به وجود آمده است و طبیعتا وقتی چنین اتفاقی می افتد سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش می‌ یابد و زمینه ساز کاهش قیمت طلا می‌شود. همچنین در ماه پایانی سال میلادی قیمت طلا دستخوش تغییراتی می‌شود و به دلیل تسویه حساب‌های مالی روند افزایشی پیدا می‌کند.

 

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت طلا و سکه در داخل حاصل ضرب قیمت جهانی و قیمت دلار است؛ اتفاقاتی که هفته گذشته برای قیمت دلار افتاد تاثیر مستقیمی بر بازار و قیمت‌های طلا و سکه داشت و نوساناتی را ایجاد کرد. با وجود اینکه قیمت طلای جهانی روند کاهشی داشت بر عکس آن قیمت طلا و سکه در داخل حالت صعودی پیدا کرد.

 

وی درباره قیمت طلا در روزهای آینده عنوان کرد: افزایش تقاضا در بازار فعلا باعث افزایش قیمت نخواهد شد، چرا که تقاضای موجود در بازار متعادل با عرضه است؛ بنابراین بعد از ماه محرم و صفر افزایش قیمت را نخواهیم داشت ولی هر اتفاقی در بازارهای جهانی بیفتد به بازار داخلی منتقل می‌شود.

 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، برای سه روز آینده پیش‌بینی می‌شود که قیمت جهانی طلا تغییری نداشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------