تتر چیست و چگونه می توان با آن معامله کرد ؟



تتر, تتر چیست, چگونه می توان با تتر معامله کرد

آشنایی با ارز دیجیتالی تتر

 

همه چیز درباره ی ارز دیجیتالی تتر

تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است و برخی از اقتصاددانان - از جمله یکی از مقامات فدرال رزرو - را نگران کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با ارز دیجیتالی تتر بیشتر آشنا شوید.

تتر چیست ؟

به احتمال زیاد شما یک یا دو چیز در مورد بیت کوین شنیده اید. اما تتر چطور؟

 

تتر مانند بیت کوین، یک ارز دیجیتال است. در واقع، این سومین سکه دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است. اما با بیت کوین و سایر ارزهای مجازی بسیار متفاوت است.

 

تتر چیزی است که به عنوان یک استیبل کوین شناخته می شود. اینها ارزهای دیجیتالی هستند که بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که به عنوان نوسان شناخته می شوند، به دارایی های دنیای واقعی - به عنوان مثال دلار آمریکا - برای حفظ ارزش پایدار متصل می شوند. به عنوان مثال، بیت کوین در ماه آوریل به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به 65000 دلار افزایش یافت و از آن زمان ارزش آن تقریباً به نصف کاهش یافته است.

 

تتر به گونه ای طراحی شده بود که به دلار متصل شود. در حالی که ارزش سایر ارزهای دیجیتال اغلب در نوسان است، قیمت تتر معمولاً معادل 1 دلار است. با این حال، همیشه اینطور نیست ، و نوسانات ارزش تتر، سرمایه گذاران را ترسانده است.

 

معامله گران رمزارز اغلب از تتر برای خرید ارزهای رمزنگاری شده به عنوان جایگزینی برای دلار استفاده می کنند. این اساساً راهی را برای آنها فراهم می کند تا در زمان نوسانات شدید در بازار کریپتو به دنبال ایمنی در سرمایه گذاری با ثبات تر باشند.

 

با این حال، کریپتو تنظیم نشده است، و بسیاری از بانک ها به دلیل سطح ریسک از انجام تجارت با مبادلات ارز دیجیتال اجتناب می کنند. اینجاست که استیبل کوین ها تمایل دارند وارد بازار شوند.

 

تتر (USDT) چیست ؟

تتر ( USDT ) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که توکن های در گردش آن با مقداری معادل دلار آمریکا پشتیبانی می شوند و آن را به یک استیبل کوین با قیمتی معادل 1.00 دلار تبدیل می کند. استیبل کوین ها ارزهای فیات سنتی مانند  دلار،  یورو یا ین ژاپن را که در یک حساب بانکی مشخص نگهداری می شوند، ردیابی می کنند.

 

توکن های تتر که توسط صرافی رمزارز BitFinex توسعه یافته‌اند، توکن‌های بومی شبکه تتر هستند و تحت نماد USDT معامله می‌شوند. از اکتبر 2021، USDT پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که بیش از 68 میلیارد دلار ارزش دارد.

 

نکته های کلیدی درباره ی تتر :

– تتر (USDT) یک استیبل کوین است، نوعی از ارز دیجیتال که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش گذاری ارزهای دیجیتال است.

 

– تتر توسط سرمایه گذاران کریپتو استفاده می شود که می خواهند از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند و در عین حال ارزش خود را در بازار کریپتو حفظ کنند.

 

– در آوریل 2019، دادستان کل نیویورک، شرکت مادر تتر را به مخفی کردن ضرر 850 میلیون دلاری متهم کرد.

 

– توکن های تتر تحت نماد USDT معامله می شوند.

 

سرمایه گذاری با تتر, همه چیز درباره ی تتر, تترهای رمزگذاری شده چیست

ارز دیجیتال تتر چیست ؟

 

شناخت Tethers

تتر به نوعی از ارزهای دیجیتال به نام استیبل کوین تعلق دارد که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش گذاری ارزهای دیجیتال است، برخلاف نوسانات گسترده مشاهده شده در قیمت سایر ارزهای دیجیتال محبوب، مانند: بیت کوین و اتریوم. این امر به آن اجازه می دهد تا به جای استفاده به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری های سوداگرانه، به عنوان وسیله مبادله و شیوه ذخیره کردن ارزش مورد استفاده قرار گیرد.

 

تتر به طور خاص به دسته استیبل کوین های دارای ضمانت فیات تعلق دارد. این بدان معناست که یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین، پشتوانه ای برای هر کریپتوکوین در گردش است. سایر دسته های استیبل کوین شامل استیبل کوین های دارای تضمین رمزنگاری شده، که از ذخایر ارزهای دیجیتال به عنوان تضمین استفاده می کنند، یا استیبل کوین های بدون ضمانت هستند. استیبل کوین های بدون ضمانت، تضمین ندارند، اما به روشی مشابه پس انداز بانک، عمل می کنند تا بسته به وضعیت اقتصادی، عرضه لازم توکن را حفظ کنند.

 

تتر به طور خاص برای ایجاد پل لازم بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال و ارائه ثبات، شفافیت و حداقل هزینه تراکنش به کاربران طراحی شده است. برابر دلار آمریکا است و از نظر ارزش نسبت 1 به 1 را با دلار آمریکا حفظ می کند. با این حال، هیچ تضمینی توسط Tether Ltd  وجود ندارد. برای هر گونه حق بازخرید یا مبادله تترها با پول واقعی وجود ندارد - یعنی تترها را نمی توان با دلار آمریکا مبادله کرد.

 

Tether در جولای 2014 با نام RealCoin راه اندازی شد و در نوامبر توسط Tether Ltd به عنوان Tether تغییر نام داد. شرکتی که مسئول حفظ مقادیر ذخیره ارز فیات است. معاملات آن در فوریه 2015 آغاز شد.

 

تتر برای چه مواردی استفاده می شود؟

تتر برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مفید است زیرا راهی برای جلوگیری از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال، ارائه می دهد. علاوه بر این، داشتن USDT (در مقابل دلار آمریکا) هزینه های تراکنش را حذف می کند و به تأخیر می اندازد که اجرای تجارت در بازار کریپتو را مختل می کند. 

 

چگونه USDT بخرم؟

توکن های تتر را می توان در صرافی های رایج ارزهای رمزنگاری شده از جمله Binanace، CoinSpot، BitFinex و Kraken خریداری کرد.

 

هدف تتر توکن چیست؟

تتر (USDT) راهی را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد تا از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند. با انتقال ارزش به USDT، یک معامله گر ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. همچنین انتقال بیت کوین به تتر به جای دلار آمریکا بسیار سریعتر و ارزانتر است.

 

آیا تتر یک استیبل کوین است؟

بله، تتر اولین و شناخته شده ترین استیبل کوین در دنیای ارزهای دیجیتال است. سایر استیبل کوین ها عبارتند از USD True (TUSD)، Pazos Standard (PAX) و USD Coin (USD).

 

چگونه تتر در 1 دلار باقی می ماند؟

در حالی که تتر قبلاً به زیر 1 دلار کاهش یافته است (و به بالای 1 دلار رسیده است)، استیبل کوین می تواند ارزش خود را حفظ کند زیرا به صندوق ارز فیات منطبق است و 100٪ توسط ذخایر تتر پشتیبانی می شود.

 

تترهای رمزگذاری شده چیست, رمزگذاری تتر, هدف تتر چیست

واقعیت هایی درباره تتر

 

چند واقعیت کلی در مورد سکه تتر:

• Tether عملکردهای زیر را انجام می دهد و این اهداف را برای مصرف کنندگان انجام می دهد:

 

• Tether به عنوان یک ارز دیجیتال پایدار که ارزش آن به شدت و ناگهانی افزایش یا کاهش نمی یابد، به عنوان یک وسیله مبادله و یک حالت ذخیره ارزش استفاده می شود.

 

• به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری های سفته بازی استفاده نمی شود.

 

• تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است که در آن ارز واقعی دلار آمریکا پشتوانه هر تتر در گردش است.

 

• تتر به خدمات مالی مانند صرافی ها، کیف پول ها، پردازشگرهای پرداخت، خدمات مالی و دستگاه های خودپرداز اجازه می دهد تا به راحتی از توکن های USDT با پشتوانه فیات در بلاک چین استفاده کنند.

 

• با کمک فناوری بلاک چین، تتر ذخیره، ارسال و دریافت توکن های دیجیتال را به صورت جهانی و جداگانه امکان پذیر می کند.

 

• این عملیات به طور ایمن در کمترین زمان و با کسری از هزینه گزینه های دیگر تکمیل می شود.

 

• تتر به ویژه برای پر کردن خلاء بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال با ارائه ثبات، شفافیت و حداقل هزینه تراکنش به کاربران طراحی شده است.

 

• تتر در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال که در مورد سرمایه گذاری در کریپتوهای فرار تردید دارند و در عین حال می خواهند در بازار کریپتو معامله کنند، محبوب است.

 

• با این حال، تترها را نمی توان با دلار آمریکا مبادله کرد.

 

سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال پایدار یک انتخاب عاقلانه خواهد بود، به خصوص اگر نوسانات مانع از ورود شما به بازار ارز دیجیتال شود. پرمعامله‌ترین رمزارزها را می‌توان به راحتی بین صرافی ها و افراد منتقل کرد و از هزینه های تراکنش و تأخیر نقل و انتقالات بانکی صرفه جویی کرد.

 

گردآوری: بخش سرمایه های دیجیتالی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024