حبوبات و برنج خارجی ۱۰ تا ۱۲ درصد گران شد/ وفور کالا داریم



 حبوبات و برنج خارجی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به وفور کالا در بازار، گفت: در ۲۰ روز اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت حبوبات و برنج خارجی ۱۰ تا ۱۲ گران شد اما باقی کالاها تغییر قیمتی نداشته اند. 

رضا کنگری در گفت و گو با مهر در مورد وضعیت بازار مواد غذایی، اظهار کرد: در حال حاضر در هیچیک از گروه‌های کالایی از جمله برنج، روغن و حبوبات کمبودی نداریم و بازار با وفور کالا مواجه است؛ منتهی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، رکود بر بازار حاکم شده است چراکه گرانی‌های امسال سبب شده است وسع مردم برای خرید مواد غذایی کمتر شود.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به قیمت کالاها، افزود: قیمت کالاهای اساسی به ویژه روغن و برنج ایرانی تغییری نداشته است اما با توجه به افزایش نرخ ارز، طی ۲۰ روز اخیر قیمت حبوبات و برنج پاکستانی و هندی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: برنج پاکستانی مرغوب بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و برنج هندی نیز بین ۳۳ تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ اما همانطور که گفته شد برنج ایرانی گران نشده و انواع برنج ایرانی در بازار از ۵۵ تا ۱۳۵ هزار تومان موجود است.

 

کنگری تصریح کرد: به طور کلی کالاهایی که به نوعی به ارز وابسته هستند و وارداتی محسوب می‌شوند افزایش قیمت داشته‌اند اما قیمت باقی کالاها ثابت مانده است.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تاکید کرد: خوشبختانه در همه گروه‌های کالاهایی با وفور مواجه هستیم و انبارها پر است منتهی بازار راکد شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------