واگذاری زنجیره کامل تخم‌مرغ به بخش خصوصی



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران از واگذاری زنجیره کامل تخم‌مرغ ( تولید تا مدیریت واردات و صادرات) به اتحادیه مرغداران میهن خبر داد. 

حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق مصوبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی تصویب شد، اظهار کرد: بر این اساس زنجیره کامل تخم‌مرغ به اتحادیه مرغ میهن واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: وظایفی چون تولید، مدیریت صادرات و واردات محصولات طیور اعم از تخم‌مرغ نطفه دار، طیور تخم‌گذار، پولت‌تخم‌گذار، جوجه یکروزه و مرغ پایان دوره تخم‌گذار بر اساس ضوابط تعیین شده بر عهده این اتحادیه قرار گرفته است.

 

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران با اشاره به اینکه واگذاری این وظایف به صورت کامل به بخش خصوصی اتفاق بسیار خوبی بوده است زیرا این واگذاری قبلا به صورت محدود انجام می شد،‌ گفت: برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات توسط بخش خصوصی باعث می شود که در بلند مدت منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده حفظ شود و کمبود و بیش‌بود بازار در کوتاهترین زمان‌ ممکن رصد و مشکلات نیز سریعا مرتفع شود.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم وزارت جهادکشاورزی در راستای این تفاهم‌نامه حمایت‌های لازم را داشته باشد تا بتوانیم به وظایف خود به بهترین شکل جامه عمل بپوشانیم و از نوسانات شدید بازار تخم‌مرغ در سال آینده جلوگیری کنیم.

 

کاشانی افزود: طبیعتا اگر این وظایف توسط بخش خصوصی به درستی انجام شود قطعا دولت در قیمت‌گذاری نیز اطمینان خاطر پیدا خواهد کرد و اجازه می دهد که قیمت تخم‌مرغ براساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه روزانه ٣٤٠٠ تن تخم‌مرغ تولید و ٣١٠٠ تن تخم‌مرغ نیز مصرف می شود، گفت: قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها در حال حاضر ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است که البته کاهش یافته، زیرا محدودیت‌هایی در صادرات ایجاد شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------