آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

اتحادیه کسب و کارهای مجازی: دخالت وزارت صمت در انتخابات اتحادیه غیر قانونی است/ نهادهای نظارتی کجا هستند؟



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی به دیده بان ایران گفت: تبعات تعویق یک ساله برگزاری انتخابات اتحادیه، گریبان فعالان و اعضا را گرفته و مقصر این جریان وزارت صمت است.  

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اتحادیه کسب و کارهای مجازی نسبت به برگزار نشدن انتخابات این اتحادیه معترض است و عامل این عدم برگزاری را سردرگمی وزارت صمت می داند؛ رضا الفت‌نسب یک سال از زمان مقرر برای برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی می‌گذرد، به دیده بان ایران گفت: انتخابات به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده و این تعویق و تاخیر در برگزاری انتخابات در سالی که به نام «دانش بنیان» مزین شده و نزدیک به 70 درصد کسب و کارهای عضو اتحادیه، دانش بنیان یا شرکت‌های خلاق هستند، اختلال جدی در روند فعالیت اتحادیه داشته است.

 

اعتبارنامه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به پایان رسیده است

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: به واسطه تعویق چند باره برگزاری انتخابات، یکسری مشکلات و اختلالات در خود اتحادیه به وجود آمده است؛ از جمله این که بیمه و حقوق پرسنل اتحادیه دچار مشکل شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اتمام اعتبارنامه اتحادیه کسب و کارهای مجازی، گفت: این در حالی است که مسئولان وزارت صمت هرچند وقت یکبار به بهانه‌ای، برگزاری انتخابات این اتحادیه را به زمان دیگری موکول کرده‌اند و اختلالات جدی در این فرایند به‌وجود آورده‌اند.

 

در وزارت صمت عزمی جدی  برای برگزاری انتخابات اتحادیه وجود ندارد

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه به دلیل اتمام اعتبارنامه، نتوانسته‌ایم به هیچ عنوان کار توسعه‌ای در اتحادیه انجام دهیم، به دیده بان ایران گفت: در این مدت بسیاری از مسائل در اتحادیه مغفول مانده زیرا عمر اتحادیه به‌سر آمده و باید هیات مدیره جدید بر سر کار بیایند و مقصر این جریان وزارت صمت دولت آقای رئیسی است.

 

الفت‌نسب ادامه داد: وزارت صمت وزارتخانه‌ای است که مرکز اصناف دارد و عضو هیات عالی نظارت بر اصناف است و دبیرخانه کمیته نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای هم در این وزارتخانه تشکیل می‌شود. در این مدت اصلا عزم جدی برای برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی در وزارت صمت وجود نداشته است؛ ضمن اینکه انتخابات را چندین مرتبه به بهانه‌های مختلف از جمله شیوع کرونا و ماه رمضان به تعویق انداخته‌اند و با این کار عملا به کاندیداها توهین کردند.

 

ماجرای مخالفت کسب و کارهای مجازی با تفکیک اتحادیه

وی با اشاره به اصرار وزارت صمت در تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: بارها انتخابات اتحادیه به تعویق افتاده و در پرده آخر از سوی وزارت صمت اعلام شد که قرار است اتحادیه به دو اتحادیه «توزیعی» و «خدماتی» تفکیک شود؛ در صورتی که می‌بایست این طرح از سمت اتاق اصناف مطرح و به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شود تا تفکیک صورت گیرد؛ اما نه‌تنها این فرایند انجام نشده بلکه با وجودی که بیانیه اتاق اصناف و تعداد زیادی از کسب و کارها مبنی بر مخالفت با تفکیک اتحادیه منتشر شده است اما متاسفانه شاهدیم که وزیر صمت کمر به تفکیک اتحادیه بسته است!

 

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ادامه داد: تمام این مسائل در حالی است که در قانون تسهیل فضای کسب و کار ذکر شده که هر چیزی که قرار است در مورد بخش خصوصی تصویب شود باید تشکل‌های آن بخش و حوزه در مورد آن نظر بدهند و نظراتشان اعمال شود. در مورد انتخابات اتحادیه، نه‌تنها این مسئله اتفاق نیفتاده، بلکه بیش از 10 ماه از زمان مقرر برای انتخابات می‌گذرد و سرنوشت آن همچنان نامشخص است.

نهادهای نظارتی چرا سکوت کرده‌اند؟

 

الفت‌نسب ضمن انتقاد از سکوت نهادهای نظارتی نسبت به تاخیر در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی، به دیده بان ایران گفت: هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور به عنوان یک هیات بالادستی که نهادهای مختلفی در آن عضو هستند، مصوب کرد که انتخابات اتحادیه در اسرع وقت انجام شود.

 

حال باید از وزارت صمت پرسید که چرا این مصوبه ابلاغ نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت به صورت آشکار در انتخابات یک اتحادیه دخالت می‌کند؟ مگر وزارت صمت چنین اجازه‌ای دارد که در روند برگزاری انتخابات یک اتحادیه اختلال ایجاد کند و در مقابل اتاق اصناف ایران به عنوان بزرگترین تشکل صنفی بایستد؟ متاسفانه نهادهای نظارتی هم تنها نظاره‌گر این جریان هستند و علنا از وظایف خود نسبت به بخش خصوصی تخطی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: درخواست ما از نهادهای نظارتی این است که نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند و سوال کنند چرا یک سال به بهانه‌هایی که واقعا عجیب است، برگزاری انتخابات اتحادیه به تعویق افتاده است؟ چرا تایید صلاحیت کاندیداها 9 ماه طول کشید؟ چرا باید شاهد این تعلل‌ها برای برگزاری انتخابات اتحادیه‌ای باشیم که می‌تواند نقش بسیار مهمی ‌در اقتصاد دیجیتال کشور ایفا کند؟

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------