آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

آب ۲۹ هزار خانوار بدمصرف تهرانی به‌طور موقت قطع شد



 خانوار بدمصرف تهرانی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
آب ۲۹ هزار خانوار بدمصرف تهرانی از ابتدای طرح برخورد با مشترکان پرمصرف آب (۱۸ مهر امسال) به طور موقت و برای چند ساعت قطع شده است. 

به گزارش ایرنا، تداوم مصرف بی‌رویه آب در تهران با توجه‌ به شرایط نامساعد بارشی، امکان تأمین آب را با سختی روبه‌رو خواهد کرد.

 

گزارش تازه دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا هفتم بهمن ۵۰.۷ میلیمتر بارش در حوضه آبریز تهران به وقوع پیوسته است. این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته که ۹۲.۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده دارد، ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

میزان بارش‌های این حوضه آبریز در دوره بلندمدت ۵۴ساله هم ۱۱۴.۸ میلیمتر بوده که کاهش را نشان می‌دهد. این میزان بارش در حالی است که سرانه مصرف آب هر خانوار میانگین ماهانه در این کلان‌شهر ۱۷ هزار لیتر است.

 

بر همین اساس، طرح برخورد با مشترکان پرمصرف و بدمصرف آب از ۱۸ مهرماه امسال با هدف تغییر در رفتار مصرفی این مشترکان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان تهران قرار گرفت.

 

«فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب در این باره گفت: رعایت الگوی مصرف در شرایط نامساعد بارشی از اهمیت بالایی برخوردار است و با هدف کاهش بدمصرفی آب، برخورد با مشترکان بدمصرف در دستور کار قرار دارد.

 

دوم آبان‌ماه نیز قاسم‌زاده در هشتمین نشست خبری خود، اظهار داشت: آب ۲ هزار و ۸۰۰ مشترک بدمصرف آب در کلان‌شهر تهران برای ساعت‌هایی از روز قطع شد؛ قطع آب این مشترکان با هدف تغییر در رفتارهای مصرفی انجام شده است.

 

با وجود بارش اندک در پایتخت، اما روند برخورد با مشترکان بد مصرف هنوز تداوم دارد و آب آنهایی که رعایت نمی‌کنند برای ساعت‌هایی قطع می‌شود. به‌طوری که از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بد مصرف (از ۱۸ مهرماه تاکنون) آب حدود ۲۹ هزار خانوار بد مصرف تهرانی به‌صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع شده است. از این تعداد ۲۱ هزار خانوار خانگی و هشت‌هزار خانوار غیر خانگی بوده‌اند.

 

الگوی مصرف ماهانه آب در تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار (بعد خانوار حدود سه ونیم نفر) تعیین شده است.

 

مشترکانی که ماهانه ۱۴ مترمکعب و کم‌تر آب مصرف کنند «خوش‌مصرف» هستند. مشترکانی که ماهانه تا دو برابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، مشترک «پُرمصرف» هستند. آن دسته از مشترکان که بیش از دو برابر الگو یعنی بیش از ۲۸‌مترمکعب در ماه آب مصرف کنند، «بدمصرف» هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------