مگر حقوق رئیس جمهور و معاونانش با کارمندان یکسان است که در مورد بازنشستگان می گویید افزایش حقوق باید یکسان باشد؟



بازنشستگان تامین اجتماعی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

جمهوری اسلامی نوشت:برخی از حضرات، عدالت را با مساوات اشتباه می‌گیرند چنان که در ماجرای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، چنین شعار می‌دهندو سخن‌ها می‌گویند.

 

ازجمله سخنگوی دولت می‌گوید "عادلانه کردن پرداخت حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است." اما باید پرسید "عادلانه" در نگاه شما چه معنایی دارد که مجلس را هم به ناهمراهی می‌نوازید و می‌گوئید، "مجلس لایحه دولت در رابطه با عادلانه سازی حقوق به نفع دهک‌های پایین جامعه را نپذیرفت."؟ عدالت که "همه شمول" است. نمی‌شود آن را به نفع کسی تعریف کرد.

 

اتفاقا حرف بر سر عدالت است. عدالت هرگز به معنای مساوات نیست. بلکه استحقاق و اولویت‌ها باید در نظر گرفته شوند. عدالت آنست که هر موجودی به میزان حق، استعداد و لیاقت خود سهمی دریافت کند." آنچه ما خواهان آنیم هم دقیقا همین است که براساس بیمه پردازی، و استحقاقی که ایجاد شده، مستمری بگیریم.

 

دولت محترم اگر"مساوات" را عدالت می‌داند،حقوقِ رئیس‌جمهور و معاون اول و سخنگو را درست به اندازه یک کارمند معمولی تعیین و فیشِ آن را منتشر کند. وقتی خود چنین نمی‌کنند و برای خود "مساوات" را عدالت نمی‌دانند چطور برای دیگران که می‌خواهند به اندازه‌ای که گذاشته‌اند از جیب خود بردارند ادعای عدالت می‌کنند؟ ما این رفتار را خلاف عدالت می‌دانیم. با سپاس از تلاش برخی نمایندگان مجلس و کمیسیون تطبیق، بی‌توجهی امروزِ شخصِ رئیس مجلس را فراموش نمی‌کنیم و درکنارِ خاطره نگرانی تبلیغاتی ایشان از یخچال بازنشستگان در تبلیغاتِ ریاست جمهوری 1396 را به یاد می‌سپاریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------