وضعیت عرضه در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی



با وجود اینکه مشکل عرضه در بازار اجاره مسکن جدی است و متقاضیان اجاره آپارتمان با چالش محدودیت دامنه انتخاب روبه‌رو هستند، اما در محدوده کم‌متراژها این مشکل کمرنگ‌‌‌ تراست. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، بازار اجاره مسکن در گروه متراژی تا ۵۰ مترمربع در حال حاضر به طور نسبی با عرضه بیشتری نسبت به سایر نواحی بازار اجاره روبه‌روست. به طور کلی دردسرهای اجاره‌داری سبب شده حتی تمایل موجران سنتی به حضور در بازار اجاره کمرنگ باشد و برخی از آنها تصمیم به فروش واحدهای خود گرفته‌اند.

 

مشاهده مشکلات موجران که ناگزیر هستند بعضا به‌رغم میل باطنی با تمدید قرارداد با مستاجران قبلی آن هم با نرخ حداقلی موافقت کنند، موجب شده برخی از افرادی که آپارتمان خالی و آماده عرضه در بازار اجاره دارند نیز از حضور در این بازار انصراف دهند و این مساله به شکل کمبود عرضه برای مستاجران در حال جست‌وجو نمود پیدا کرده است. شاید تنها بخش بازار اجاره مسکن پایتخت که اکنون به مقدار بسیار کمتری تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته، بازار آپارتمان‌های نقلی است.

 

تحقیق میدان نشان می‌دهد انجام خریدهای سرمایه‌ای از میان واحدهای کوچک‌متراژ در طول دو ماه گذشته سبب افزایش عرضه آپارتمان‌های اجاری در این گروه متراژی شده است.   در واقع بسیاری از خریداران مسکن که از جنس سرمایه‌گذار بوده‌اند، پس از تملک واحد آن را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند تا کسری نقدینگی خود برای پرداخت نهایی را از این طریق جبران کنند و همین موضوع حداقل برای مستاجران مجرد یا زوج‌های جوانی که عمدتا جست‌وجوگر واحدهای تک‌خوابه و زیر  50 مترمربع هستند، راهگشاست.

 

 بازار اجاره آپارتمان‌,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------