آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

وضعیت اجاره‌بهای سه منطقه مصرفی تهران



بررسی‌‌ها درباره تازه‌‌ترین تحولات بازار اجاره مسکن از افزایش تقاضا برای اجاره‌‌نشینی در سه منطقه مصرفی تهران خبر می‌دهد.

دنياي اقتصاد :تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد، هم‌‌اکنون سه منطقه مصرفی کانون عرضه واحدهای مسکونی ریزمتراژ و ارزان‌‌قیمت‌‌تر در مقایسه با مناطق مصرفی ۴ و ۵، با افزایش تقاضا برای اجاره مسکن مواجه شده‌‌اند و همین موضوع شرایط بازار اجاره در این مناطق را به لحاظ فراوانی فایل و همچنین بهای پیشنهادی اجاره آپارتمان، تحت تاثیر قرار داده است.

 

 مناطق 8، 9 و 10 تهران از سال‌های گذشته تاکنون بنا بر چند علت مهم در فهرست مناطق پرتقاضای بازار مسکن به‌ویژه در بخش اجاره قرار داشته‌‌اند که شواهد از افزایش تقاضای اجاره مسکن در این مناطق در تابستان امسال در مقایسه با دوره‌های زمانی مشابه سال‌های قبل حکایت دارد. نخستین علت پرتقاضا بودن این مناطق در بازار مسکن به ویژه در بازار اجاره آن است که این مناطق اگر چه مانند مناطق 4 و 5 جزو مناطق مصرفی بالاتر محسوب نمی‌شوند و از این دو منطقه ضعیف‌‌تر هستند اما نسبت به مناطق جنوبی‌‌تر مرغوب‌‌تر و مصرفی‌‌تر هستند. از سوی دیگر سطح اجاره‌‌بها در آنها اختلاف زیادی با مناطق بالاتر از جمله مناطق 4 و 5 دارد و مستاجرها با بودجه کمتر قادر به اجاره مسکن در این مناطق هستند.

 

ضمن آنکه دسترسی این مناطق به مناطق مرکزی و سایر مناطق شهر تهران نیز نسبتا مناسب است. از سوی دیگر، حجم زیادی از عرضه مسکن ریزمتراژ و کوچک‌متراژ که پرتقاضاترین واحدهای مسکونی هم در بازار خرید و هم اجاره هستند در این مناطق متمرکز شده است. اما با رشد شدید اجاره‌‌بهای مسکن در سال جاری و خروج اجباری برخی از مستاجرها از مناطق مصرفی بالاتر مانند مناطق 4 و 5، بخشی از تقاضای اجاره مسکن در این مناطق به سه منطقه 8، 9 و 10 وارد شده و اقدام به جست‌وجو برای اجاره آپارتمان در این مناطق کرده‌‌اند. نزدیکی این سه منطقه به دو منطقه گفته شده (9 و 10 به منطقه 5) و (8 به منطقه 4) نیز در این تصمیم موثر بوده است.

 

واحدهای مسکونی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------