رئیس سازمان امور مالیاتی: رمز ارزها، طلا و ارز بیشترین فرار مالیاتی را دارند



 رئیس سازمان امور مالیاتی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بین اینکه وصول مالیات در سال 1400، 59 درصد نسبت به سال 99 افزایش داشته است، گفت: بیشترین فرار مالیاتی در رمز ارزها، طلا و ارز رخ می‌دهد.

به گزارش مهر، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به همکاری سازمان با شهرداری تهران گفت: در دوره جدید مدیریت شهری همکاری مناسبی با شهرداری تهران داشته‌ایم و تعاملاتمان در حال توسعه است.

 

وی با اشاره به وصول مالیات‌ها در سال ۱۴۰۰ گفت: ۳۴۵ هزار میلیارد تومان با احتساب عوارض وصول کردیم که ۳۰۶ هزار میلیارد تومان آن مالیات بر ارزش افزوده بود و نسبت به سال ۹۹ حدود ۵۹ درصد افزایش داشته است.

 

منظور ادامه داد: سازمان امور مالیاتی مکلف شده ۴۵۴ هزار میلیارد تومان وصول کند و برای انجام این کار باید از تمامی روش‌ها استفاده کنیم و بر فرار مالیاتی و افرادی که مودی مالیات نیستند بهره مند شویم.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مودیان جدید مالیاتی گفت‌: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به جمع مؤدیان مالیاتی افزوده شده است.

 

۵۰ درصد مالیات کشور در تهران وصول می‌شود

وی تصریح کرد: میزان ابراز مالیات‌ها در بخش شرکت‌ها ۲ برابر، در بخش اشخاص حقیقی ۳ برابر شده است و این به معنای آن است که نظام مالیاتی اطلاعات کاملی نسبت به مودیان دارد.

 

منظور گفت: ۵۰ درصد مالیات کشور در تهران وصول می‌شود و اداره مودیان بزرگ مانند بانک‌ها، شرکت گاز، توانیر و… حدود ۳۰ درصد مالیات کشور را وصول می‌کند.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بیشترین رشد در مالیات ابرازی در استان‌هایی رخ داده که همیشه در انتهای لیست قرار داشتنه‌اند، گفت: در تهران نیز به سراغ اداراتی رفته‌ایم که کمترین توجه به آنها می‌شد از ۶ میلیون واحد صنفی تنها ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شده بود اما این نگاه را تغییر دادیم و عمده نگاهمان را به سمت اصناف بردیم.

 

سرانه مالیات هر پزشک به ۲۲ میلیون تومان رسیده است

وی با اشاره به سختگیری برای دریافت مالیات اصناف گفت: سرانه مالیات هر پزشک به ۲۲ میلیون تومان رسیده است و نگاه ما در دوره جدید این است که از هیچ مالیاتی حتی ارقام کوچک هم چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

 

منظور گفت: اطلاعات تمامی دلالان ارز، خریداران بالای طلا و ارز شناسایی شدند باید بگویم بیشترین فرار مالیاتی در رمز ارزها، طلا و ارز رخ می‌دهد و حدود ۶۰ هزار واسطه که در این حوزه‌ها فعال هستند شناسایی شدند و به طور قطع سازمان امور مالیاتی در این حوزه وارد عمل خواهد شد.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آمار ۴ ماهه اول سال گفت: ۹۵ درصد وظایف خود در این ۴ ماه را عملیاتی کردیم و ۱۴۳ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده را وصول کردیم.

 

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از عوارض شهرداری‌ها وصول شده

وی درباره عوارض سهم شهرداری‌ها گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از عوارض شهرداری‌ها وصول شده است و برآورد ما این است که میزان وصولی‌ها به ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برسد.

 

منظور درباره اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: این آرزوی ۲۰ ساله کشور است و اکنون این سامانه آماده بهره برداری است.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: تمامی فعالان اقتصادی باید صندوق‌های فروش خود را به دستورالعمل‌های سازمان متصل کنند و تمامی صورت حساب‌ها به صورت الکترونیکی در بانک اطلاعات سازمان امور مالیاتی ثبت شوند و بر اساس این اطلاعات سازمان مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد را وصول می‌کند و این امر منجر به ایجاد عدالت می‌شود.

 

تعداد فعالان اقتصادی ۵ میلیون نفر اما فقط تعداد ۶ هزار اظهارنامه صادر شده است

وی با بیان اینکه ۸ فراخوان در حوزه مالیات بر ارزش افزوده صادر شده است، اظهار کرد: تعداد فعالان اقتصادی ما بیش از ۵ میلیون نفر است اما تنها ۶ هزار اظهار نامه صادر شده است و با اجرای درست قانون تعداد مودیان ما ۱۰ برابر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با اجرای درست قانون پایانه‌های فروشگاهی تعداد کالاهایی که مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند افزوده می‌شود و تعداد مودیان مالیاتی نیز رشد خواهد کرد و منابع شهرداری‌ها نیز بیشتر می‌شود.

 

منظور تصریح کرد: تمامی عوارض آلودگی به شهرداری‌ها تخصیص میابد و سال گذشته بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی دریافت شد و اخیراً ۵ هزار میلیارد تومان عوارض آلودگی مرتبط با سال‌های قبل در خوزستان وصول شد.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مالیات بر خانه‌های لوکس گفت: اطلاعات این خانه‌ها را باید از شهرداری و وزارت راه دریافت کرد و خواهش ما این است که شهرداری کمک کند تا بتوانیم اطلاعات باغ ویلاها و خانه‌های لوکس را دریافت کنیم.

 

۲ و نیم میلیون واحد خانه خالی در کشور وجود دارد

وی با اشاره به خانه‌های خالی اظهار کرد: ۲ و نیم میلیون واحد خانه خالی در کشور وجود دارد اما اطلاعات ارائه شده به سازمان امور مالیاتی تنها ۵۰۰ هزار واحد خانه خالی را نشان می‌دهد.

 

منظور تصریح کرد: در اجرای قانون حمایت از تولید مسکن نیازمند اطلاعات اراضی بایر هستیم اما نیازمند اطلاعات دقیق در این حوزه هستیم و از شهرداری می‌خواهیم که اطلاعات لازم در این حوزه را ارائه دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------