اشکالات احداث بی رویه برجهای متعدد در غرب تهران در دوره قالیباف بالاخره بیرون زد/ شهردار منطقه 22: نه فاضلاب داریم،نه حمل ونقل و نه مدرسه



منطقه 22 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

توسعه بی رویه و احداث برج های مسکونی فراوان و بی برنامه در غرب تهران در دوره قالیباف، اکنون صدای شهردار منطقه 22 را در آورده است.

 

شهردار این منطقه در روزنامه همشهری نوشت:

*طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا چند سال دیگر این منطقه 300هزار نفر جمعیت در خود جای دهد، اما هم‌اکنون این جمعیت محقق شده و با حجم بالای ساخت‌وسازها تا چند سال دیگر جمعیت این منطقه به بیش از نیم‌میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تاسیسات شهری، حمل‌ونقل و... فراهم نشده است.

 

* عقب‌ماندگی زیرساخت‌های شهری ازجمله نبود شبکه فاضلاب شهری به یکی از چالش‌های این محدوده تبدیل شده است؛ به شکلی که 260کیلومتر این محدوده از تهران نیازمند شبکه فاضلاب شهری است و تنها 30درصد آن حدود 60کیلومتر به اجرا رسیده است.

 

* یکی از مشکلات اکثر خانواده‌های ساکن در این محدوده مربوط به کمبود فضای آموزشی است؛ چراکه زمانی که منطقه22 احداث شد عزمی برای فراهم‌شدن آموزش و پرورش جدید برای این منطقه به‌وجود نیامد و شاهد آن هستیم که منطقه22و 5 تهران زیرنظر یک آموزش و پرورش اداره می‌شود و شاید این امر موجب شده تا سرانه آموزش در این منطقه بسیار کمتر از مناطق دیگر باشد.

 

*از دیگر معضلات شهروندان این منطقه این است که محلات و شهرک‌های مسکونی در این منطقه به شکل پراکنده ساخته شده و نیازمند حمل‌ونقل عمومی مانند مترو است که در این دوره از مدیریت شهری در حال اجراست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------