روند افزایشی قیمت گوشت قرمز از هفته گذشته/ قیمت دام زنده افزایشی بوده



  قیمت گوشت قرمز ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید از اواسط هفته گذشته گوشت گوسفندی گران شده، زیرا قیمت دام زنده نیز بالا رفته است.

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت از اواسط هفته گذشته روند افزایشی داشته، زیرا دام زنده در شهرستان‌ها نیز گران شده است. طبیعتا هر مقدار که قیمت دام زنده افزایش یابد گوشت هم به تبع آن گران می‌شود.

 

وی در پاسخ به اینکه برخی از دامداران می‌گویند افزایش قیمت گوشت قرمز و دام زنده تناسبی با یکدیگر ندارند و چون دام زنده از اسفند سال گذشته افزایش چندانی نداشته گوشت قرمز هم نباید در این حد گران شود، گفت: دام زنده سبک در شهرستان کیلویی ۸۰ هزار تومان شده  و چنین چیزی که می‌گویند درست نیست.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: امروز گوشت قرمز در میدان بهمن برای مغازه‌داران کیلویی ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان هزینه در پی داشته و مغازه‌دارها نیز می‌توانند این گوشت را با اعمال سود متعارف ۱۰ تا ۱۲ درصدی خود، به فروش برسانند.

 

وی با اشاره به اینکه تقاضای خرید گوشت نیز خوب نیست، گفت:صادرات می‌تواند یکی از عوامل افزایش قیمت دام زنده باشد، زیرا به انتهای سال رسیده‌ایم و هر چه دام داشتیم، ذبح شده و دامداران به خاطر گرانی علوفه نیز دام را نگه نداشته‌اند.

 

ملکی در پایان گفت:گوشت نسبت به سایر کالاهای دیگر افزایش قیمت چندانی نداشته است. اگر چه با همین میزان هم قدرت خرید برخی ضعیف است، ولی دامداران هم جوی کیلویی ۱۳ هزار تومان به دامش می‌دهد و در ضرر است.

 

به گزارش ایسنا، مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت گوشت قرمز است؛ به طوری که هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه‌های سطح شهر حدود ۱۹۸ هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که پیشتر قیمت هر کیلو شقه گوسفندی برای مصرف کننده کیلویی ۱۸۵ تا ۱۹۰ هزار تومان بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------