آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قیمت عجیب مسکن در برخی مناطق تهران



 مسکن ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت‌های بیشتر از محدوده مورد انتظار در برخی محله‌های بازار مسکن پایتخت رو به افزایش است اما این واقعه به منزله فراگیر شدن رشد قیمت قطعی آپارتمان‌های مسکونی در معاملات اخیر نیست.

به  گزارش اقتصادنیوز ؛بررسی فایل‌های عرضه شده با قیمت‌های بیش از حدود متعارف و مورد انتظار نشان می‌دهد در حال حاضر ۱+۳ گروه در بازار مسکن پایتخت، آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های به اصطلاح «پرت» عرضه می‌کنند. نخستین گروه آن‌طور که قابل پیش‌بینی است، فروشنده‌های معدود واحدهای نوساز عرضه‌شده به بازار مسکن هستند که طبعا با توجه به کمبود فایل نوساز از یک‌سو و ارزش ویژه‌ای که خریداران مسکن برای واحدهای دست اول قائل هستند از سوی دیگر، با قیمت‌های تندتر از محدوده مورد انتظار بازار فایل می‌شوند.

 

دسته دوم قیمت‌های پرت به واحدهایی تعلق دارد که در محله‌های پرتقاضای بازار مسکن فایل شده و سن بنای آنها نیز یک‌رقمی است؛ در نتیجه انتخاب ایده‌آلی برای خریداران مصرفی ملک به شمار می‌آید. به عنوان مثال کمبود فایل کم‌سن در محدوده جنت‌آباد جنوبی سبب شده برخی از فروشندگان در این محله، واحدهای چند ساله خود را بعضا تا مترمربعی ۷۰ میلیون تومان عرضه کنند و این در حالی است که در این حدود قیمتی در محله مذکور صرفا واحدهای نوساز با نور، نقشه و امکانات ایده‌آل فایل شده است.

 

سومین گروه قیمت‌های پرت نیز به نوسازهای بزرگ‌متراژی تعلق دارد که اگرچه در محله‌های مصرفی واقع شده‌اند، اما یک آپارتمان لوکس محسوب می‌شوند. به عنوان مثال واحد مسکونی کلیدنخورده با مساحت ۱۹۴ مترمربع در محله تهرانپارس، خیابان ۱۹۴ شرقی به قیمت پیشنهادی مترمربعی ۷۰ میلیون تومان فایل شده و این در حالی است که میانگین قیمت واحدهای تازه‌ساز در این محله، حول و حوش ۱۰ میلیون تومان کمتر از این مقدار است.

 

اما افزون بر سه گروه مذکور، دسته چهارمی از قیمت‌های نامتعارف نیز در بازار مسکن پایتخت مشاهده می‌شود که رقم پیشنهادی فروشندگان آنها فاصله فوق‌العاده زیادی با سطح مورد انتظار قیمت‌ها دارد. واسطه‌های بازار مسکن عنوان می‌کنند که مالکان این واحدها قصد جدی برای فروش ندارند و صرفا بالاترین قیمت ممکن را اعلام می‌کنند تا به اصطلاح قلق‌گیری کنند؛ به این معنا که هم به حدود قیمت متعارف بازار پی ببرند و هم از حداکثر بهایی که متقاضیان مسکن حاضر هستند بابت تملک واحد آنها بپردازند، مطلع شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------