آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

شاخص بورس ۱.۵ میلیونی شد



بورس تهران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۷ آذرماه) با ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش  ایرنا، شاخص هم‌وزن با هفت ‌هزار و ۴۸۴ واحد افزایش به ۴۴۳ هزار و ۹۶۲ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۴۵۵ واحد رشد به ۲۶۴ هزار و ۲۷۷ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۲۳ هزار و ۷۳۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۵۶ هزار و ۲۴۶ واحد افزایش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۸۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۹۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۵۹۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۴۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۶۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۵۲ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۲۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

 

در مقابل سایپا (خساپا) با ۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) با ۳۰ واحد و زامیاد (خزامیا) با ۱۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس 

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۶۴ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۲۲ واحد رسید.

 

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۳۸۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۰ هزار و ۲۸۲ نوبت بود.

 

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و نفت ایرانول (شرانل) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

 

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه تجارت نو (بنو)، فرابورس ایران (فرابورس) و پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------