آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش قیمت نفت با کاهش ذخایر نفت خام آمریکا



  نفت خام آمریکا ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
با کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بهای نفت در معاملات اولیه آسیا در بامداد چهارشنبه افزایش یافت. 

 به گزارش ایرنا از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۰۱۲۶(۰۱:۲۶) به وقت گرینویچ با ۸ سنت افزایش به ۸۰.۰۷ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۶ سنت افزایش به ۷۶.۲۹ دلار رسید.

 

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر حدود ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یافت. به گفته این منابع که نخواستند نامشان بیان شود، ذخایر بنزین آمریکا حدود ۴.۵ میلیون بشکه افزایش یافت و همزمان ذخایر تقطیر ۸۲۸ هزار بشکه افزایش یافت.

 

از سوی دیگر، تضعیف دلار قیمت نفت را برای خریداران غیرآمریکایی جذاب‌تر کرده است.

 

رویترز افزود، واردات نفت خام چین از روسیه در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافت، زیرا پالایشگاه‌های چین برای تضمین محموله‌های بیشتر پیش از سقف قیمتی که کشورهای گروه ۷ در ۵ دسامبر اعمال کردند عجله داشتند. این افزایش، روسیه را پیش‌تر از عربستان سعودی به بزرگترین تامین کننده نفت چین تبدیل کرده است.

 

در همین حال، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی عربستان تاکید کرد که اعضای اوپک پلاس سیاست را در فرآیند تصمیم گیری و ارزیابی‌ها و پیش بینی‌های خود دخیل نمی‌کنند.

 

وزیر نفت عربستان افزود: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، تصمیم درستی برای حمایت از ثبات بازار و صنعت بود.

 

قیمت نفت در ماه مارس(اسفند سال گذشته) پس از حمله روسیه به اوکراین به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۱۴۷ دلار در هر بشکه نزدیک شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------