دلایل افزایش قیمت سکه و طلا



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,قیمت سکه و طلا

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: افزایش قیمت ارز و قیمت جهانی طلا موجب بالا رفتن قیمت سکه شد و چنین قیمتی در سکه طی 6 سال گذشته نداشتیم. 

محمد کشتی آرای درباره دلایل افزایش قیمت طلا اظهار کرد: برخی اوقات همزمانی اتفاقات با هم موجب می شود که فکر کنیم موضوعات به هم ارتباط دارند در صورتی که این گونه نیست.

 

وی افزود: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا 28 دلار افزایش پیدا کرد و سه شنبه هم همزمان با آغاز سال جدید میلادی و فعال شدن بازارهای جهانی قیمت طلا 17 تا 18 دلار مجددا افزایش یافت.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهرگفت: همچنین افزایش قیمت ارز و قیمت جهانی طلا موجب بالا رفتن قیمت سکه شد و چنین قیمتی در سکه طی 6 سال گذشته نداشتیم.

 

کشتی آرای ادامه داد: وضعیت بازار در حال حاضر التهابی ندارد و اکنون در رکود است اما، قیمت ها در حال افزایش است.

 

وی تاکید کرد: عرضه و تقاضا در بازار معقول است و افزایش قیمت ارتباطی به تقاضا ندارد.

 

کشتی آرای خاطرنشان کرد: نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی یک روال عادی است و همیشه وجود داشته است و در یک نقطه ثابت نمی‌ماند و به متغیرهایی وابسته است و این متغیرها همیشه وجود دارد از جمله این مسائل می تواند مربوط به سیاست و یا بازارهای مالی باشد.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، حراج سکه را در کاهش قیمت سکه موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: حراج با توجه به نوع معاملات دولتی یک روشی دارد که آن نمی تواند از قیمت معمول پایین تر باشد بنابراین با توجه به قوانینی که برای آن گذاشته شده یک قیمت کف بازار دارد که باید لحاظ شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------